Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op onze website kunt u meer informatie vinden wat een School ondersteuningsprofiel inhoud, met welk samenwerkingsverband wij samenwerken en hoe onze onderwijsondersteuning is ingericht.
Indien u meer informatie nodig heeft kunt u ook contact opnemen met onze intern begeleider, Ann Gryson, [email protected]
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Sinds schooljaar 2021-2022 is Jeugdwerk éénmaal per week in huis om te werken met een specifieke doelgroep kinderen:
de kinderen die mogelijkerwijs uitstromen naar het praktijk onderwijs.
Zij werken vooral praktisch met een groep leerlingen. Activiteiten als koken, techniek etc. komen aan bod.
Op deze wijze zijn zij beter voorbereidt op het praktijkonderwijs.Sinds schooljaar 2022-2023 is er één dag per week een leerkracht die buiten de groep werkt met kinderen die meer- en/of hoogbegaafd zijn.
Er worden dan extra uitdagende lessen en activiteiten aangeboden.
Onze school werkt samen met de peuterspeelzaal Pluk in Treebeek. Kinderen met een risico op achterstanden krijgen via speciale programma's extra aandacht voor hun ontwikkeling. Zo kunnen ze een goede start maken op de basisschool. Voorschoolse educatie wordt aangeboden op de peuterspeelzaal. Komend schooljaar gaan wij de samenwerking verder door ontwikkelen met het CMWW / peuterspeelzaal Pluk. Er zal dan gewerkt worden aan het opzetten van 3 gezamenlijke activiteiten voor de kinderen, bijvoorbeeld herfst, winter, lente activiteit. Er vindt frequent overleg plaats tussen de Intern Begeleider en de coördinator van de peuterspeelzaal over vroegtijdige zorg. Dat kan zorg zijn waarbij extra aandacht nodig is en inzet van specialisten zoals bijvoorbeeld logopedie of ergotherapie, maar dit kunnen ook vraagstukken zijn waarbij samen nagedacht wordt over een passend aanbod voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. Wanneer kinderen Pluk verlaten vindt er een warme overdracht plaats tussen de ontvangende leerkracht en peuterspeelzaal. Hiervoor vragen wij vooraf altijd toestemming van ouders.
De groepen 1-2-3 werken nauw samen. Afgelopen schooljaar is er een visie m.b.t. een doorlopende leerlijn binnen 1-2-3 ontwikkeld.
Vanaf schooljaar 2022-2023 wordt er op gezette tijden groepsdoorbrekend en thematisch gewerkt.