Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school heeft het jaarklassensysteem. Bij de kleuters is er naast twee groepen 1/2 een instroomgroep. Binnen het jaarklassensysteem werken de leerlingen met taal en rekenen op drie niveaus aan dag- en weektaken. Daarbij kan de groepssamenstelling regelmatig wisselen. Daarnaast zijn er leerlingen met een eigen ontwikkelingsprofiel. Zij werken op hun specifiek eigen niveau in hun eigen jaarklas.
Iedere leerkracht volgt de ontwikkeling van leerlingen voortdurend met behulp van de methodisch gebonden toetsen. Twee keer per jaar zijn de groepsbesprekingen samen met de intern begeleider. Deze vinden plaats na de M-toetsen en de E-toetsen van Cito Leerling In Beeld. Tijdens de groepsbesprekingen komen aan de orde: De ontwikkeling van de groep als geheel, de ontwikkeling van de subgroepjes (basis-meer-weer), de ontwikkeling van individuele leerlingen en het leerkracht handelen. De groepsbesprekingen worden gevoerd aan de hand van een vast format en geleid door de intern begeleider.
De school beschikt in het schooljaar 2023-2024 over de subsidie basisvaardigheden. Dit geld wordt onder andere ingezet ter bevordering van ons taal-, lees- en rekenonderwijs.
Verder biedt de school middels het crealab twee dagdelen per week een aanbod rondom hoogbegaafdheid onder leiding van onze meer- en hoogbegaafdheidspecialist.
Uitgebreide informatie over de zorgstructuur van onze school vindt u via deze link.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het blijven waarborgen en doorontwikkelen van de doorlopende leerlijnen (van vroegschool tot voortgezet onderwijs).
Onze school is een VVE school (Vroeg- en voorschoolse Educatie). Dit betekent dat we nauw samenwerken met de peuteropvang 'Pluk Brunssum Centrum' die in hetzelfde gebouw is gehuisvest. De samenwerking bestaat uit een regelmatig overleg over het onderwijsaanbod (i.v.m. doorgaande lijnen), het educatief handelen en de zorg en begeleiding. Onze school maakt gebruik van de methode Schatkist, die redelijk aansluit op de methode die op de peuteropvang gebruikt wordt. We onderhouden zeer goede relatie met de peuteropvang en er is in alle gevallen van plaatsing op de basisschool sprake van een warme overdacht met alle betrokkenen.
In ons gebouw is ook Kinderopvang 'De Springplank' van FLOW gehuisvest. Wanneer peuters van deze organisatie bij ons op school worden ingeschreven, passen we dezelfde afspraken toe als bij de peuteropvang.