De Schakel

Mgr. Schravenstraat 14 5871 AW Broekhuizenvorst

  • Schoolfoto van De Schakel
  • Schoolfoto van De Schakel
  • Schoolfoto van De Schakel
  • Schoolfoto van De Schakel
  • Schoolfoto van De Schakel

Het team

Toelichting van de school

Op de Schakel werken we met een mix van ervaren en jonge leerkrachten, ondersteuners. 

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit wordt geregeld via Clooser. Dynamiek heeft haar vervangerspool hier ondergebracht.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met 2 units. Unit 1-2-3 en Unit 4-8. In unit 1-2-3 werken we met een basisgroep 1-2A en een basisgroep 2B-3 tot de kerstvakantie. Na de kerstvakantie wordt basisgroep 1 zo groot dat we dan overschakelen naar alleen basisgroep 1. De leerlingen van groep 2A schuiven dan door naar basisgroep 2-3.  In unit 4-8 werken we met 3 basisgroepen:  basisgroep 4-5-, basisgroep 6-7 en basisgroep 7-8. De kinderen werken zoveel mogelijk op hun eigen niveau met taal, rekenen, spelling en begrijpend lezen in de ochtenden binnen hun eigen basisgroep. In de middagen werken we groepoverstijgend binnen de units met wereldverkenning. We werken dan thematisch. 

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We werken thematisch bij wereldoriëntatie. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ieder kind is anders, ieder kind heeft zijn eigen talenten. We denken daarom graag in kansen en streven naar passend onderwijs voor ieder kind. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. Sommige kinderen gaan wat langzamer door de leerstof en anderen hebben meer uitdaging nodig. Op onze school sluiten we daar zo goed als mogelijk op aan. Wij streven naar een goede balans in expertise tussen onderwijs en zorg. We vinden het belangrijk dat er gesprekken plaatsvinden om de verwachtingen van ouders en school op elkaar af te stemmen. Wie kan wat betekenen voor het kind. Het belang van het kind staat centraal en daarnaast wegen het belang van de groep en leerkracht voor de school natuurlijk ook mee. Onze leerkrachten gaan hier professioneel mee om en werken daarom op drie niveaus in hun groep bij taal, rekenen en lezen. We werken samen binnen ons cluster met verschillende andere basisscholen van onze stichting en hebben samen een ondersteuningsteam ingericht waarin verschillende specialismen zijn ondergebracht. Mocht het nodig zijn, roepen we extra hulp in. Het is mogelijk om met extra ondersteuning kinderen te begeleiden op verschillende gebieden binnen (of gedeeltelijk buiten) de groep.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Wij hebben op dit moment geen extra ambities op dit gebied. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Wij werken nauw samen met een peuterspeelzaal en dagopvang van 't Nest (kinderopvangorganisatie) in hetzelfde gebouw.

Terug naar boven