Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We bieden leerlingen ondersteuning m.b.v. onze interne deskundigheid, daarnaast maken we waar nodig gebruik van externe deskundigheid. Deze ondersteuning is passend bij onze kerntaak als basisschool.
Gebieden waarop we intern deskundig zijn:
- Remedial teaching
- Dyslexie
- Kanjertraining
- TOM training (SOVA)
- Rouw en verdriet (overlijden en scheiding)
- Meer begaafdheid
Deze interne deskundigheid is verspreid over leerkrachten, intern begeleiders en directie.
Gebieden waarop we gebruik maken van externe deskundigheid:
- Ambulante begeleiding REC’s
- Ondersteuning vanuit CC SBO
- Orthopedagogie
- Remedial teaching
- Motoriek
- Logopedie
- Sport kanjer Breda Actief
- CJG
- SOVA training
Om tot een juiste afstemming te komen op de diverse onderwijsbehoeften wordt de deskundigheid van onze leerkrachten verder uitgebouwd. We ontwerpen per vakgebied 3 arrangementen, basis, intensief en verdiept. Op basis van de 4D aanpak worden kinderen in een passend arrangement geplaatst. (vaardigheidsgroei en gedijen in het arrangement spelen een rol bij die keuze).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.