Nutsbasisschool Burgst

Groene Hil 20 4822 RS Breda

  • In onze culturele leerlijn zitten dramalessen verwerkt. We werken samen met De nieuwe Veste.
  • Elke week krijgen onze kleuters een uur lang bewegingsonderwijs van een specialist. Vanaf gr 3 werken we samen met Breda Actief.
  • We zijn onze beide schoolpleinen aan het vergroenen en verrijken met leuke speeltoestellen. Kinderen hebben de ruimte om lekker te bewegen.
  • Wij werken wij op school bewust op papier. Tablets zijn extra. We hebben adaptieve software beschikbaar. Denk Oefenweb/Gynzy/Nieuwsbegrip.
  • Op beide locaties hebben we onze bibliotheken flink vernieuwd. Mooie en actuele leesboeken zijn aangeschaft. Het is nu net een snoepwinkel!

In het kort

Toelichting van de school

De leerlingen, medewerkers, het schoolgebouw en de omgeving: samen vormen ze de school. Daarom is deze school uniek. Hoe de dynamiek en de sfeer op school zijn, dat kan alleen de school je vertellen. Met hún verhaal bij hun eigen cijfers en bij cijfers van bijvoorbeeld DUO en de Inspectie van het Onderwijs. Kortom, je krijgt een betrouwbaar beeld van de school en van wat de school doet aan goed onderwijs.

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • Anders gelijk
  • Bevlogen vooruit
  • Contact voorop

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Toelichting van de school

De leerlingen van Nutsbasisschool Burgst komen voor het grootste gedeelte uit de wijk en nabije omgeving.

De school is gehuisvest op twee locaties, Groene Hil en Kroeten. Op beide locaties zijn  10 groepen gevestigd. Op de locatie Groene hil  is een peuterspeelzaal, voor- en buitenschoolse opvang aanwezig. Op locatie Kroeten is een gymzaal, een peuterspeelzaal, voor- en buitenschoolse opvang en een kinderdagverblijf.

Heeft u belangstelling voor NBS Burgst? Dan bent u van harte welkom voor een intakegesprek en rondleiding door de adjunct-directeur d.m.v. het sturen van email aan [email protected].

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
462
Landelijk gemiddelde
212

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Toelichting van de school

Burgst biedt in samenwerking met KOBER op beide locaties vóór-, tussen- en naschoolse opvang aan. Oudere kinderen kunnen naar de Top-BSO elders in de wijk. Ook is op beide locaties een Peutertuin op een aantal momenten in de week. Een peutertuin in de school is een goede voorbereiding op groep 1. De peuter is gewend aan het gebouw, kent de leerkrachten en al kinderen van de onder bouw. Het wenproces in groep 1 zal hierdoor beter verlopen. U kunt zich hiervoor opgeven bij het serviceteam van Kober: [email protected]

Kosten

In veel gevallen ontvangt u een bijdrage in de kosten via de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst. De hoogte hiervan hangt af van het inkomen en gezinssituatie. Met de rekentool op onze website kunt u uitrekenen hoeveel u maandelijks betaalt en wat u van de belastingdienst terugkrijgt. Kindertoeslag geldt voor het kinderdagverblijf, peutertuin en de buitenschoolse opvang. Tussenschoolse opvang valt niet onder de Wet kinderopvang. Voor overblijven ontvangt u daarom geen toeslag.

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Handige informatie

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Toelichting van de school

Onze school onderscheidt de interne contactpersoon en de externe vertrouwenspersoon. Zij vervullen een spilfunctie in het borgen en bevorderen van de veiligheid op school.In de klachtenregeling staan de exacte taken van de vertrouwenspersonen beschreven. De interne contactpersoon richt zich op leerlingen, medewerkers en ouders. De externe vertrouwenspersoon enkel op medewerkers.

Primair functioneren de contact en vertrouwenspersoon als loket voor klachten m.b.t. ongewenst gedrag en dragen bij aan het bespreekbaar maken en terugdringen van ongewenst gedrag. Ze vangen klagers op, zoeken mee naar oplossingen en handelen klachten professioneel af. De vertrouwenspersonen voeren een effectieve administratie. Dit is nodig voor een adequate afhandeling van de klacht. Daarnaast is registratie noodzakelijk om gegevens aan te leveren voor het jaarverslag en om beleidsadviezen te geven aan de schoolleiding (c.q. het bevoegd gezag). De tweede taak is het geven van voorlichting. Ze zorgen ervoor, dat leerlingen, ouders en medewerkers weten waar ze terecht kunnen met een klacht. De interne contactpersoon gaat ieder jaar langs alle groepen om de leerlingen informatie te geven. De ouders worden geïnformeerd via de schoolgids en het publicatiebord dat de interne contactpersoon ter beschikking heeft. De derde taak is beleidsmatig van karakter: ze adviseren de schoolleiding dan wel het bevoegd gezag gevraagd of ongevraagd over aspecten die met veiligheid samenhangen.

Terug naar boven