Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Burgst biedt in samenwerking met KOBER op beide locaties vóór-, tussen- en naschoolse opvang aan. Oudere kinderen kunnen naar de Top-BSO elders in de wijk. Ook is op beide locaties een Peutertuin op een aantal momenten in de week. Een peutertuin in de school is een goede voorbereiding op groep 1. De peuter is gewend aan het gebouw, kent de leerkrachten en al kinderen van de onder bouw. Het wenproces in groep 1 zal hierdoor beter verlopen. U kunt zich hiervoor opgeven bij het serviceteam van Kober: [email protected]
Kosten
In veel gevallen ontvangt u een bijdrage in de kosten via de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst. De hoogte hiervan hangt af van het inkomen en gezinssituatie. Met de rekentool op onze website kunt u uitrekenen hoeveel u maandelijks betaalt en wat u van de belastingdienst terugkrijgt. Kindertoeslag geldt voor het kinderdagverblijf, peutertuin en de buitenschoolse opvang. Tussenschoolse opvang valt niet onder de Wet kinderopvang. Voor overblijven ontvangt u daarom geen toeslag.
Onze school onderscheidt de interne contactpersoon en de externe vertrouwenspersoon. Zij vervullen een spilfunctie in het borgen en bevorderen van de veiligheid op school.In de klachtenregeling staan de exacte taken van de vertrouwenspersonen beschreven. De interne contactpersoon richt zich op leerlingen, medewerkers en ouders. De externe vertrouwenspersoon enkel op medewerkers.
Primair functioneren de contact en vertrouwenspersoon als loket voor klachten m.b.t. ongewenst gedrag en dragen bij aan het bespreekbaar maken en terugdringen van ongewenst gedrag. Ze vangen klagers op, zoeken mee naar oplossingen en handelen klachten professioneel af. De vertrouwenspersonen voeren een effectieve administratie. Dit is nodig voor een adequate afhandeling van de klacht. Daarnaast is registratie noodzakelijk om gegevens aan te leveren voor het jaarverslag en om beleidsadviezen te geven aan de schoolleiding (c.q. het bevoegd gezag). De tweede taak is het geven van voorlichting. Ze zorgen ervoor, dat leerlingen, ouders en medewerkers weten waar ze terecht kunnen met een klacht. De interne contactpersoon gaat ieder jaar langs alle groepen om de leerlingen informatie te geven. De ouders worden geïnformeerd via de schoolgids en het publicatiebord dat de interne contactpersoon ter beschikking heeft. De derde taak is beleidsmatig van karakter: ze adviseren de schoolleiding dan wel het bevoegd gezag gevraagd of ongevraagd over aspecten die met veiligheid samenhangen.