Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Geen vakleerkrachten maar wel expertise !
Onze gymlessen worden gegeven door medewerkers en (Cios)studenten in samenwerking met sportcoaches van Breda Actief.
We hebben een orthopedagoog, remedial teacher, een dyslexie-expert, gedragsspecialisten en een onderwijsassistente voor kinderen (of leerkrachten) die extra ondersteuning nodig hebben.
Voor kinderen met een taalachterstand zijn er Schakelklassen en voor begaafde kinderen is er een Plusklas.
De medewerker van Centrum Jeugd en Gezin(CJGBreda) is wekelijks op school aanwezig voor opvoedingvragen en -ondersteuning.
Onze school is vooral een veilige school. Nieuwe kinderen hebben snel hun plekje gevonden op De Hoogakker. We bezien bij aanmelding in eerste instantie of we kinderen de (basis- of lichte) ondersteuning kunnen bieden die ze nodig hebben, rekening houdend met de groep waarin de leerling geplaatst moet worden. Dat doen we ook als de ondersteuningsbehoeften zich openbaren bij kinderen die al bij ons op school zitten.
We doen ons best om kinderen met special behoeften zo goed mogelijk ee begeleiden. Maar soms lukt dat niet met de reguliere middelen die beschikbaar zijn. Soms kan een kind geholpen worden met ectra middelen die we aan moeten vragen bij het samenwerkingsverband. Daar overleggen we met ouders over. Als de inschatting is dat een kind ook met de middelen van het samenwerkingsverband onvoldoende geholpen kan worden dan wordt plaatsing in het speciaal (basis)onderwijs overwogen.