Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school wil elk kind passend onderwijs geven. Daarom wordt er met taal, spelling en rekenen gewerkt met Snappet. De kinderen krijgen een eigen tablet waarop ze adaptieve opdrachten maken. De instructie wordt door de leerkrachten gegeven. Verder wordt er met topondernemers ook gewerkt aan de zelfstandigheid van de kinderen.
Naast de schoolgids (die 1x per 4 jaar wordt gepubliceerd) hanteert De Boomgaard jaarlijks een schoolkalender. Samen met de schoolgids geven beide documenten informatie over onze school. De schoolkalender beschrijft de dagelijkse gang van zaken. De informatie die jaarlijks aangepast moet worden, is in de kalender beschreven. De schoolkalender is als bijlage toegevoegd.
Naast de intern begeleider die de algemene lijn in school in de gaten houdt, is er een onderwijsassistent die extra begeleiding geeft aan individuele - en groepjes leerlingen. Deze worden door de leerkracht in overleg met de IB-er uitgezocht.
Er is een Taal/leesspecialist. Die krijgt geen extra dagdeel, maar wel uren om (mede) beleid te maken en de bibliotheek te beheren. (aanschaffen boeken, etc.)
Ook is er 1 middag in de week een beeldend therapeute. Zij werkt met leerlingen die wat extra aandacht nodig hebben. Dat kan zijn door lichamelijke problemen of door een thuissituatie, etc.
De specialist hoogbegaafdheid zorgt voor een passend leerstofaanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.