Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Directie
De directeur van de school is verantwoordelijk voor het geven van leiding aan de professionals binnen de schoolorganisatie. Hierbij ligt het accent op het faciliteren en motiveren van krachten en talenten van onderwijsprofessionals; de mensen die met uw kinderen werken. Naast het leiding geven aan professionals is de directie onder meer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van beleid en structuur, contacten met samenwerkingspartners en de financiën van de school. De directeur werkt nauw samen met de teamleiders (leerkrachten die de bouw aansturen), intern begeleiders en leerkrachten. Zij geven samen met de directie vorm aan de ontwikkeling van het onderwijskundig beleid op De Spelelier.
Managementteam (MT)
Bij ons op school zijn er twee teamleiders. De teamleiders werken nauw samen met de directie om het beleid te vertalen naar acties op de werkvloer. Zij geven ook input aan de directie over het beleid en denken actief mee over de schoolontwikkeling. Zij dragen tevens zorg voor het inwerken van nieuwe collega's en voor het stroomlijnen van afspraken binnen de bouw.
De teamleiders zijn:
- Angela van de Kamp- van Geenen
- Jesse van Well
Intern begeleiders
Naast de groepsleerkrachten is op onze school een intern begeleider verbonden. Een intern begeleider coördineert de leerlingenzorg. De groepsleerkracht volgt uw kind in zijn ontwikkeling en sociale competenties en heeft 3 x per jaar een gesprek met de intern begeleider over de leerlingen die in haar/zijn groep zitten. Worden er eerder ‘problemen’ gesignaleerd die complex van aard zijn, dan schakelt de leerkracht de intern begeleider in om te overleggen over de aanpak. De intern begeleider coacht in elke groep de leerkrachten bij het geven van goed onderwijs aan ieder kind.
De intern begeleiders zijn:
- Anouska van Wees (1 t/m 5)
- Marlou Hooijkaas (6 t/m 8)
Stageschool
Jaarlijks geeft de school aan diverse stagiaires ruimte om het vak op onze school te leren. Dit betekent dat we studenten van de PABO en studenten van het Koning Willem 1 college of Summa College een stageplaats bieden.
Vervanging
Iedereen kan ziek worden en zo ook een leerkracht. Als een leerkracht ziek is, meldt hij of zij dit zo snel mogelijk aan de directie. De directie gaat dan op zoek naar een vervanger. Wij maken gebruik van een invalpool. Er wordt altijd geprobeerd om dezelfde persoon meerdere dagen achter elkaar te laten invallen. Dit lukt echter niet altijd en de directie kan hier geen invloed op uitoefenen. Indien er geen invaller beschikbaar is, wordt er binnen de school een oplossing gezocht door met mensen te schuiven binnen het team. We kiezen er in eerste instantie niet voor om mensen met andere taken in de groep te zetten als vervanger. De kwaliteit van remedial teaching, zorg en aansturing van de school willen we blijven waarborgen. In uiterste noodzaak kan een groep opgedeeld worden voor korte tijd of aan de ouders gevraagd worden om de kinderen elders op te vangen.
Bij het opstellen van het sociaal veiligheidsplan is gekeken naar alle aspecten die naar onze beleving onder sociale veiligheid gerangschikt kunnen worden. Wij vinden het belangrijk zorg te dragen voor een veilig leef- en leerklimaat. Veiligheid is een basisvoorwaarde om te leren. Pas dan zijn kinderen in staat zich sociaal en emotioneel goed te ontwikkelen. Wij denken bij veiligheid in de school niet alleen aan onze leerlingen, maar zijn van mening dat alle bij de schoolorganisatie betrokkenen, zich veilig moeten voelen. Dit geldt dus ook voor het team, onderwijsondersteunend personeel en de ouders. We beschrijven in het sociale veiligheidsbeleid de werkwijze(n) en maatregelen, die wij op schoolniveau inzetten om onze gestelde doelen te bereiken. Veel afspraken zijn vastgelegd in zogenaamde protocollen en kwaliteitskaarten, die op school aanwezig zijn. Waar dit van toepassing is, wordt hiernaar verwezen. Ook op bestuursniveau liggen veel afspraken vast omtrent sociale- en fysieke veiligheid, geldend voor alle onder haar bestuur ressorterende scholen.