Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De Bakelgeert heeft zich ontwikkeld naar een school waar kinderen met een IQ tussen 80 en >130 zich thuis voelen en zich naar hun mogelijkheden ontwikkelen. Vanuit ons Daltonconcept zijn we in staat om te gaan met verschillen tussen kinderen.
We bieden structuur, houvast en stellen doelen die passen bij de ontwikkeling van het kind. Levert het gedrag van een kind echter zeer grote problemen op binnen de groep en/of de school, waardoor het kind zich niet aan de regels kan houden of een gevaar vormt voor zichzelf en/of anderen, dan gaan we op zoek naar een geschikt alternatief.
Op de Bakelgeert zijn een reken-, taal- en Daltoncoördinator aanwezig. Deze leerkrachten hebben naast hun lesgevende taak tevens een rol in het managementteam van de school en zijn zo mede verantwoordelijk voor de schoolontwikkeling. De Intern Begeleider heeft twee dagen per week voor de leerlingenzorg en overige IB taken.