Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze basisschool bestaat uit drie locaties. We hebben met elkaar afgesproken dat elke locatie een eigen 'gezicht ' kan en mag hebben. Dat betekent ook dat niet elke locatie de leerlingen op dezelfde manier indeelt en begeleid.
In de groepen 1/2 wordt de meeste aandacht gegeven aan: taalontwikkeling, aanvankelijk rekenen, muzikale vorming en spelen en werken. Al deze onderdelen komen in samenhang en meestal rondom een thema aan de orde.
Er wordt op 't Vierspan steeds meer gepersonaliseerd gewerkt. Dit betekent dat ieder kind werkt aan zijn eigen leerdoelen. Dit maakt dat we geen urenoverzicht per vak maken. In principe wordt elke dag aandacht besteed aan rekenen en taal (lezen, spelling, begrijpend lezen,taalopdrachten).
Daarnaast wordt gedurende de week wereldoriëntatie, creatieve vakken, gym en muziek aangeboden.Op alle locaties wordt gewerkt volgens het vijf-gelijke-dagen-model: alle dagen van 08.30 - 14.00 uur.
Het blijft een continue afweging tussen ondersteuningsbehoefte van een leerling en de vaardigheden die leerkrachten daarin beheersen. Natuurlijk blijven de collega's van 't Vierspan zich dagelijks ontwikkelen om aan deze behoefte te voldoen.
Onze school heeft extra aanbod voor het jonge kind: Voor- en vroegschoolse educatie (VVE). We werken samen met een kinderopvangorganisatie in het gebouw van de school, Berend Botje. Zij verzorgen gedurende vijf ochtenden opvang aan onze jongste leerlingen van 0-4 jaar. Bij Berend Botje verzorgen zij ook VVE-onderwijs voor peuters die extra ondersteuning nodig hebben in de taalontwikkeling. Tussen de medewerkers van Berend Botje en de kleuterleerkrachten vindt inhoudelijk overleg plaats over het aanbod, taalontwikkeling en thema's. Daarnaast vindt er een warme overdracht plaats op het moment dat een peuter de stap maakt naar groep 1.