Basisschool 't Bossche Hart

Mgr. Hopmanshof 2 4744 BX Bosschenhoofd

  • Schoolfoto van Basisschool 't Bossche Hart
  • Schoolfoto van Basisschool 't Bossche Hart
  • Schoolfoto van Basisschool 't Bossche Hart
  • Schoolfoto van Basisschool 't Bossche Hart
  • Schoolfoto van Basisschool 't Bossche Hart

Het team

Toelichting van de school

Het team van Basisschool 't Bossche Hart wordt gevormd door alle personeelsleden samen. Hier horen onder andere bij: de leerkrachten, de IB'er (Intern Begeleider), de onderwijsassistenten, de conciërge, de administratief medewerker, de directie en ook de stagiaires en vrijwilligers.

Binnen ons team hebben we ook een aantal specialisten die we coördinatoren noemen. Op school hebben we bijvoorbeeld specialisten op het gebied van taal, lezen, rekenen, gedrag, meer- en hoogbegaafdheid en cultuur. Jaarlijks volgen teamleden opleidingen en cursussen om vakinhoudelijk op de hoogte te blijven en om verdere specialisaties binnen onze school beschikbaar te hebben.

Hoe wordt vervanging geregeld?

Voor vervangingen van afwezige leerkrachten maken we gebruik van de regionale vervangingspool Leswerk. Sinds de invoering van de wet Werk en Zekerheid en het toenemende lerarentekort wordt het steeds lastiger om vervanging te vinden. Voor kortdurende vervangingen zijn bovenschools flexwerkers aangenomen. Ook hiermee kunnen helaas niet alle vervangingen voor de Borgesiusscholen worden opgelost. Tevens kunnen we via de organisatie Qrabbl creatieve professionals voor een kortdurende vervanging aanvragen. Het schoolbestuur heeft een bovenschools vervangingsprotocol opgesteld voor gevallen waarbij geen vervanger beschikbaar is. Het protocol is te vinden op de website van de Borgesiusstichting (Link: vervangingsprotocol )

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

  1. Extra formatieve inzet op de extra ondersteuningsbehoeften die vanuit het werken met de Cyclus Handelings Gericht Werken (HGW) naar voren komen.
  2. Het opstellen en implementeren van een beleids- en werkdocument "Beredeneerd aanbod in de groepen 1-2" en het herzien van de overgangsdoelen van groep 2 naar groep 3, waardoor kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte in de groepen 1 en 2 nog sneller in beeld zijn en een passend aanbod kunnen krijgen om een succesvolle start te kunnen maken in groep 3.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Door deze samenwerking zorgen we voor een fijne en veilige start op de basisschool. De kinderen komen tegen de tijd dat ze bijna 4 jaar worden met de pedagogisch medewerker van de kinderopvang op verschillende momenten in de klas kijken en meedoen. Door deze bezoekjes went het kind aan de groep, aan de nieuwe juf en ziet het al hoe een dag op school verloopt. We merken dat de overgang naar de basisschool voor de kinderen hierdoor natuurlijk verloopt.

Terug naar boven