Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de onderbouw besteden wij veel tijd aan samen spelen, bewegen, ervaren en ontdekken. Wij werken in deze groepen met betekenisvolle thema's. In de thema's komen de doelen op het gebied van taal, rekenen, sociaal emotionele ontwikkeling, motoriek, creativiteit en muzikale vorming aan bod.
De vakken taal, lezen en rekenen vinden wij heel belangrijk. Deze vakken vormen de basis voor ons onderwijs. Wij houden ons qua tijdsbesteding aan het advies wat de methodes geven. Taal en rekenen bestrijken ongeveer de helft van de onderwijstijd. Daarnaast besteden wij onze onderwijstijd aan:
- Bewegingsonderwijs;
- Wereldoriëntatie;
- Creatieve vorming;
- Engels;
- Burgerschap;
- Levensbeschouwing.
Op de Stephanus zitten leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Vanuit het door de ouders aangevraagde persoonsgebonden budget(PGB), zijn individuele begeleiders werkzaam met hen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het team kijkt naar de ondersteuningsbehoeften van kinderen. We stemmen de scholing hierop af waar het kan.
Onze school heeft extra aanbod voor het jonge kind: Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)/ peuteropvang. We werken samen met een kinderopvangorganisatie "Human Kind" in het gebouw.
Ook de peuteropvang "Sam en Lot" is in de school.
Human Kind is bereikbaar op tel. 0546-545070.