KBS de Wheele

Welemanstraat 21 7622 HB Borne

Schoolfoto van KBS de Wheele

Het team

Toelichting van de school

Het team van de Wheele



Het team van de Wheele bestaat uit 23 leerkrachten, een directeur, twee Zorg- en Kwaliteitscoördinatoren en een conciërge. Er wordt een vakleerkracht ingezet voor bewegingsonderwijs in de groepen 2 t/m 8.



Het team bestaat uit betrokken leerkrachten die samen volop in beweging zijn. Om ieder kind de kans op een optimale ontwikkeling te bieden, wordt gestreefd naar een doorgaande lijn in aanpak en inhoud. Teamleden werken samen en benutten elkaars kennis en talenten. 



Het leren vanuit veiligheid en plezier wordt door de leerkrachten vooropgesteld. Daarnaast wordt gezorgd voor een optimaal didactisch aanbod. De lessen worden gegeven volgens het model van expliciete directe instructie. Dit is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen.



 



 


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien er vervanging nodig is dan wordt dit geregeld door het mobiliteitsbureau van het OBT. Alle invallers staan hier ingeschreven en op deze manier kan dit redelijk goed georganiseerd worden. Het komt echter steeds vaker voor dat er geen invaller beschikbaar is en in dat geval doen we in school een beroep op de mensen met ambulante tijd. Mocht dit niet mogelijk zijn dan worden de kinderen over de groepen verdeeld. Indien dit niet mogelijk is dan zijn wij genoodzaakt de kinderen naar huis te sturen. Hiervan krijgen de betreffende ouders de dag voorafgaande schriftelijk bericht.  

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Basisschool De Wheele is een reguliere, primaire basisschool voor kinderen van 4 tot 12/13 jaar. 
We bekijken ieder kind vanuit de holystische visie en bepalen daarbij niet alleen de cognitieve ondersteuningsbehoeften maar ook de sociaal-emotionele behoeften. We bekijken dit graag breed: niet alleen op school maar ook thuis, in de directe omgeving. Ieder kind is anders en ieder kind heeft een eigen ondersteuningsbehoeften.

Om het kind en de ondersteuningsbehoefte beter te begrijpen betrekken we het kind, de ouders / verzorgers en evt. externen bij het proces rondom extra ondersteuning. Wij stellen onszelf de vragen: Wat heeft dit kind nu nodig? Wat hebben we daarvoor nodig? Hoe gaan we dat regelen? Wie onderneemt welke actie? We hebben een kindgerichte aanpak vanuit aandacht en zorg.
 

Binnen school is ervaring op het gebied van:

  • Taalproblematiek
  • Rekenproblematiek
  • Kinderen met gescheiden ouders
  • Sociaal-emotionele problematiek
  • Hechtingsproblematiek
  • Dyslexie
  • ASS-ADHD
  • Motorische problematiek
 

Aanwezigheid van specialistische expertise
Binnen het team hebben we twee zorg- en kwaliteitscoördinatoren en een gedragscoördinator. Daarnaast beschikken we over een rekenspecialist en taalspecialist. Daar waar nodig wordt hun expertise ingevlogen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

In het gebouw zit Ludiek Kinderopvang gevestigd. Zij nemen de voor- en naschoolse opvang op zich. We hebben een nauwe samenwerking met hen over de leerlijnen en thema's. Ook hebben we regelmatig, vanuit ons speerpunt noaberschap, activiteiten met de peuters van Ludiek. 

Daarnaast hebben we bij elke nieuwe, 4-jarige leerling een zogenoemde warme overdracht. Hierbij leggen we contact met de kinderopvang of peuterspeelzaal waar de kinderen tot dan zijn geweest. 

Terug naar boven