Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Om de veiligheid –zowel fysiek als psychisch- te waarborgen is het vanzelfsprekend dat er regels gelden en worden gehandhaafd. Een rustige, veilige en gezellige sfeer zijn voorwaarden om te kunnen leren.
In elke groep maakt de leerkracht met de leerlingen afspraken over wat wij van de leerlingen verwachten. Daarmee wordt niet voorkomen dat er eens iets vervelends gebeurt. Juist gebeurtenissen die aanleiding zijn tot conflict en emoties, zijn leermomenten waar de leerkracht gebruik van maakt. Dan wordt de gebeurtenis besproken, de gevolgen ervan bekeken en hoe je ermee om kunt gaan.
Natuurlijk houden we ons allemaal aan de schoolregels. Ze hangen duidelijk zichtbaar in de gang en zijn bij alle leerlingen bekend:
- Iedereen hoort erbij en mag er zijn
- Wij spelen en werken met de witte pet op
- Wij zorgen voor rust op school
- Wij luisteren naar elkaar en proberen elkaar te begrijpen
- Wij zijn zuinig op elkaar en op elkaars materialen