Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De voor- en naschools opvang is uitbesteed aan Quadrant Kindercentra (aanwezig in het gebouw) en Junis Kinderopvang. Ook de vrije dagen en schoolvakanties worden, in overleg met de ouders die hiervan gebruik maken, door de kinderopvangcentra opgevangen.
Interne contact-/vertrouwenspersoon en externe vertrouwenspersoon
Binnen onze school werken we met interne contact-/vertrouwenspersonen. Deze personen zijn aanspreekpunt voor leerlingen, ouders en personeel bij klachten of onvrede als contact met de leerkracht/IB-er/MT-er/directeur geen gewenst resultaat heeft.
De interne contact-/vertrouwenspersonen op onze school zijn wij: Nelleke van Dixhoorn en Nando Norbart.
Voor de kinderen:
Jaarlijks komen wij als vertrouwenspersoon bij groep 3 t/m 8 in de klas om ons voor te stellen.
In de gang hangt een brievenbus, waar kinderen een briefje in kunnen doen, als ze met ons willen praten. In principe bespreken de kinderen alle problemen gewoon met ouders of leerkrachten. 'Soms gebeurt er op school of thuis iets, dat je niet fijn vindt, maar aan niemand durft te vertellen. Misschien word je gepest of heb je ergens veel verdriet van.' Voor deze problemen kunnen ze een briefje in de brievenbus doen. Eén van ons gaat dan met het kind in gesprek. De kinderen hebben ook een foldertje gekregen. Hierin staat o.a. ook het nummer van de kindertelefoon.Voor de ouders:
Wij zijn er als contactpersoon voor de ouders. Wij volgen de klachtenregeling van D4W. Deze kunt u terugvinden op https://www.d4w.nl/ons-beleid/klachtenregeling/
Hierin staat o.a. dat u zich in eerste instantie tot de leerkracht van uw kind en/of andere direct betrokkenen zoals de IB-er/MT-er moet richten, wanneer er iets speelt waarin u zich niet kunt vinden. Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus genomen wordt of komt u er niet uit, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de contactpersoon van de school. De contactpersoon heeft tot taak uw klacht aan te horen, u door te verwijzen naar de directie of eventueel naar een andere instantie. Naast de interne contactpersoon kunt u ook kiezen voor het inschakelen van een externe vertrouwenspersoon om u advies te geven over de procedure van uw klacht.
De externe vertrouwenspersoon van de Da Costaschool is: GGD externe vertrouwenspersoon, contactgegevens: tel: 088-3083342, email: [email protected]