Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen zijn zoveel mogelijk gegroepeerd in jaarklassen en indien nodig combiklassen. Op de bijlage van de schoolgids vindt u de groepsverdeling met de daarbij behorende namen en emailadressen van de leerkrachten/onderwijsassistenten.
Met name bij rekenen, taal en lezen wordt steeds meer rekening gehouden met de persoonlijke leerdoelen van iedere leerling. De leerlingen werken met een weektaak. Ook de eigen leerdoelen van de kinderen zijn daarop te vinden. De leerkracht volgt de leerlingen en stuurt zonodig bij.
Voor de leerlingen van groep 1/2 vinden wij spel binnen een rijke leeromgeving erg belangrijk. Tijdens het 'geleide' spel leren de kleuters veel van de alledaagse werkelijkheid en wordt onder meer de woordenschat vergroot en al spelend voorbereidende reken- en taaloefeningen gedaan. Ook verwerken jonge kinderen tijdens het spel allerlei gebeurtenissen, die ze mee gemaakt hebben.
Kinderen die meer aankunnen , worden uitgedaagd bij de Verrekijkers. Een groepje kinderen dat extra begeleiding krijgt.
In groep 3 valt taal onder het leesonderwijs.
Bovengenoemde tijden zijn slechts indicaties. De leerlingen werken meer en meer aan eigen doelen, waardoor de één meer tijd gebruikt voor rekenen en de ander meer tijd besteedt aan spelling, taal of wereldoriëntatie.
Voor leerlingen, die meer aankunnen, zijn er speciale groepjes. Dit zijn de verrekijkers. Er is een verrekijkergroep voor kinderen uit groep 1 t/m 4 en een groep uit 5 t/m 8.
Leerlingen die problemen hebben met taal en spraak
Leerlingen met een visuele beperking.
Leerlingen met een beperking wat betreft motoriekDyslectische leerlingen.
Leerlingen met dyscalculie.HSP leerlingen.
We kunnen ook steeds beter kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum begeleiden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
-Begeleiden kinderen die meer aan kunnen
-Kinderen met HSP, we weten er al veel van, maar willen daarin de verdieping zoeken.
-Scholing voor het team om kinderen met een TOS optimaal te kunnen begeleiden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.