Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schooljaar 2023-2024 ziet de groepsindeling er als volgt uit:
- groep 1-2
leerkrachten: Kim Dedden en Janneke Walstra- groep 3-4-5
leerkrachten: Froukje Guldemond en Silvia Fleer- groep 6-7-8
leerkrachten:Helma Warnders en Harry van der Valk- directeur: Jan Oosterhof
- locatiecoördinator:Froukje Guldemond
- interne begeleider: Willeke Mos
- rekenspecialist: Kim Dedden
- taalspecialist: Froukje Guldemond
- ict: Bert Schoemaker
- administratie; Janny Petter
- vakleerkracht GVO: Jinke de Groot
- vakleerkracht HVO: Hennie Vis
- kookjuf: Marja de Boer
In de groepen 1-2 monitoren we de ontwikkeling van de leerlingen aan de hand van streefdoelen. Voor alle vakgebieden geldt ook in deze groepen een basisnorm met betrekking tot de ingezette onderwijstijd.
Maar ook hier geldt, dat daar, beredeneerd, van afgeweken kan worden op basis van de monitoring.
Onderwijstijd
In beginsel werken we binnen alle vakgebieden volgens rooster, met vaste tijden. Echter, wanneer analyse van resultaten (op individueel leerlingniveau, groepsniveau of schoolniveau) er aanleiding toe geeft wijken we hier, beredeneerd, van af. Uiteraard met inachtneming van het curriculum.
Onze school biedt onderwijs aan 4 tot 12-jarigen. We zijn een reguliere basisschool.
Daarnaast voorziet onze leerlingzorg in voldoende mate in ondersteuning zoals die binnen de kaders van het passend onderwijs verwacht mag worden. Daaronder valt bovendien de extra ondersteuning, die we middels arrangementen kunnen bieden in samenwerking met de partners binnen ons samenwerkingsverband, SWV Passend Onderwijs PO 2203 (Hoogeveen-Meppel-Steenwijk).Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door voortdurende scholing en ontwikkeling van de specialisten versterken we de extra ondersteuningsbehoefte.
De specialisten participeren hiertoe ook in netwerken binnen en buiten de Stichting.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.