Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Zeveneik organiseert het onderwijs in units.
Dit schooljaar zijn we in de mogelijkheid om er vier unit van te maken. Deze zijn als volgt samengesteld:
Unit I groep 1 en 2
Unit II groep 3 en 4
Unit III groep 5 en 6
Unit IV groep 7 en 8
Unit I wordt gevormd door leerlingen van de onderbouw. Unit II en II bestaat uit leerlingen van de middenbouw. Unit IV wordt gevormd door leerlingen uit de bovenbouw. In de unit wordt de dag gezamenlijk gestart en afgerond. Activiteiten rond wereldverkenning en kunstzinnige oriëntatie vinden samen met alle leerlingen van de unit plaats. De leerkracht van de unit is de mentor van het kind. Hij of zij is de persoon die de contacten over het kind onderhoudt. Aan ieder unit is een of meerdere vaste onderwijsondersteuners gekoppeld. Zij werken met de leerkracht samen om het onderwijs vorm te geven.Voor de cursorische vakken (rekenen, taal en lezen) ontvangt het kind instructie door een leerkracht in het instructielokaal volgens de 4 sleutels voor een effectieve les. De onderwijsondersteuner helpt de leerkracht bij het goed begeleiden van de leerlingen bij de verwerking van de leerstof.
De lessen in de Duitse taal worden incidenteel door gecertificeerde leerkrachten verzorgd. Bij de lessen bewegingsonderwijs worden we ondersteund door een combinatiefunctionaris van de stichting Ecsplore (programma 'School in Actie'). Escplore ondersteunt basisscholen in het verzorgen van kwalitatieve, enerverende gymlessen, kijkt op schoolniveau naar beweegbeleid, methodes voor bewegingsonderwijs en naschoolse mogelijkheden. De bewegingslessen voor de groepen 1/2 worden verzorgt door een medewerker van Riskcare.
De gymlessen en de muzieklessen worden verzorgd door een vakdocent.https://www.innovo.nl/onderwijstijd
https://www.innovo.nl/gronden-voor-vrijstelling-onderwijsactiviteiten.html
Onze school wil kinderen de ondersteuning bieden die nodig is. Ons zorgsysteem is erop gericht maatwerk te bieden voor elk kind. Diverse leerkrachten hebben een master op verschillende gebieden. Hun expertise wordt in collegiale consultaties ingezet. Indien nodig maken we daarnaast ook gebruik van externe, specialistische expertise.
Ervaring leert dat kinderen zich ongeacht hun niveau competent voelen in school.
Het School Ondersteuningsprofiel (SOP) is te vinden op de website van de school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De ontwikkelingen die komend schooljaar spelen zijn: Beekdaelen hard voor Taal (Bhtl), verdere ontwikkeling van TLIM, Individule trajecten betreffende "Door lezen de wereld ontmoeten", Formatief handelen.
De directeur volgt samen met zijn collega's binnen het bestuur een scholing om de kwaliteitskaders binnen Innovo opnieuw de definiëren.
In school is de peuterspeelzaal (PSZ) "'t Pieepelke" gevestigd. Deze PSZ is aangesloten bij het Centrum voor Maatschappelijk Werk, Welzijnswerk en Peuteropvang (CMWW). De peuterspeelzaal biedt Voor - en Vroegschoolse Educatie (VVE) . De kinderen krijgen een uitnodigend speel- en leerprogramma aangeboden op drie dagdelen per week. De PSZ werkt samen met de ouders en de basisschool. Elk kind wordt ondersteund in zijn ontwikkeling. Er is plaats voor 16 kinderen in een gemengde groep van twee - en driejarige peuters.
De samenwerking met de PSZ vindt plaats op een regelmatige basis. Kleine projecten worden samen uitgevoerd. Dit zorgt ervoor dat de peuters de juffrouwen van groep 1/2 al kennen.
De overdracht naar de basisschool vindt plaats in een gesprek waarbij ouders, PSZ en school aanwezig zijn.Basisschool De Zeveneik werkt samen met BSO De Sjoepkar om u de gelegenheid te geven om gebruik te maken van voor- en naschoolse opvang.