Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze vaklessen zijn een belangrijk onderdeel van de activiteiten van onze werkers.
Muziek, dans, gym en natuuronderwijs wordt door vakmedewerkers gegeven. Het leert de kinderen ook andere talenten ontdekken en vaardigheden te ontwikkelen.
In de eerste 2 leerjaren is het onderwijs thematisch ingericht. Kinderen leren spelend door middel van rijk ingerichte themahoeken. Binnen en buiten staan in elkaars verlengde.
De onderwijstijd bedraagt 22 uur per week, waarvan ongeveer uur besteed wordt aan de cognitieve vakken. Gemiddeld 2,5 uur per week wordt besteed aan de vaklessen: dans, muziek, beweging en natuur,
Onze school heeft een zo'n breed mogelijk ondersteuningsprofiel opgesteld.
De Werkplaats staat in principe open voor alle kinderen. Dat betekent, dat we voor elk kind de mogelijkheden voor plaatsing serieus overwegen. Bij problemen zullen we in goed overleg met de ouders zoeken naar oplossingen. Er is wel een grens aan onze mogelijkheid tot opvang en begeleiding van kinderen. Die grens heeft te maken met het karakter van ons onderwijs.
Wij willen een kind zo optimaal mogelijk betrekken bij zijn leerproces. We doen dat door een veelzijdig aanbod, afwisselende werkvormen en een prikkelende leeromgeving. Om je op de De Werkplaats te kunnen ontplooien moet je als kind de mogelijkheid bezitten om uit te groeien tot iemand die redelijk zelfstandig kan functioneren. Voor sommige kinderen is onze uitdagende leeromgeving minder geschikt. Deze kinderen zijn gebaat bij een meer gestructureerde omgeving.