Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Omdat veiligheid een primaire voorwaarde is om onderwijs te kunnen bieden, hebben we hier een veiligheidsplan voor opgesteld. Dit plan is op te vragen bij de directeur van onze school en staat ook op onze website.
Zorgen voor sociale veiligheid is niet een op zichzelf staande opdracht. Inbedding in de pedagogische aanpak en schoolontwikkeling is een voorwaarde voor het creëren van sociale veiligheid. We willen dat op onze school door leerlingen, leerkrachten en andere betrokkenen met plezier veel geleerd wordt. Dat geldt voor onderwijsondersteunend personeel, leerlingen, leerkrachten, stagiaires en ouders. Dat kan alleen als iedereen zich op school veilig voelt.
In een veilige school vertrouw je elkaar, respecteer je elkaar, heb je positieve verwachtingen van elkaar en werk je samen. Er is duidelijkheid over wat er van jou verwacht wordt en wat je van elkaar kunt verwachten. Zo’n schoolklimaat willen we met elkaar maken. Om dat te versterken werken wij schoolbreed met de Kanjertraining.We willen ook een school zijn die kinderen een positieve kijk op seksualiteit geeft, weerbaar maakt en waarden en normen bijbrengt.
Jaarlijks geven wij in alle groepen lessen over dit onderwerp waarin de belangrijkste aandachtspunten zijn:
- veiligheid
- rekening houden met grenzen van de ander
- eigen keuze in vrijheid
- rechten van het kind
- respect
- gelijkwaardigheid
- prettig en gewenst contact
- voorkomen van grensoverschrijding
We maken hiervoor in groep 1 tot en met 8 gebruik van de methode Kriebels in je buik, de Kanjertraining en Nieuwsbegrip.