Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Binnen Kindcentrum De Vlinderakker werken Opvang en Onderwijs samen om kinderen van 0 tot 13 binnen één gebouw te begeleiden, te ontwikkelen en te laten leren. Wij werken vanuit één gezamenlijke pedagogische visie op normen, waarden en manieren van omgaan met elkaar. De peuterspeelzaal en de kinderopvang zijn sinds 1 januari 2015 samengegaan in één groep van 0 tot 4 jarigen.
De Vlinderakker opvang hanteert de volgende tijden:
De opvang is op alle werkdagen geopend van 7.30 uur tot 18.30 uur. De Buitenschoolse opvang is vóór schooltijd, na schooltijd en tijdens alle schoolvrije dagen en vakanties ook vijf dagen per week open! Voor informatie kunt u terecht bij de opvang aan de voorzijde van het gebouw!
De Vlinderakker onderwijs: groep 1 t/m 8 heeft de volgende schooltijden:
Maandag-dinsdag-donderdag-vrijdag 8.40 uur - 14.45uur
Pauzetijden groep 1 t/m 5 12.45 uur -13.15 uur (+ een kwartier eten in de groep met leerkracht)
Pauzetijden groep 6 t/m 8 12.15 uur -12.45uur (+ een kwartier eten in de groep met leerkracht)
Woensdag 8.40 uur – 12.30 uur. Woensdag middag is iedereen vrij.
De kinderen van groep 1 en de allerjongsten (instromers) zijn altijd op vrijdag vrij.
De data van de studiemiddagen en alle bovenstaande data kunt u terugvinden op de jaarkalender.Tijdens het schooljaar wordt er ’s ochtends vanaf 8.30u op het schoolplein gesurveilleerd.
Alle kinderen worden, als de bel gaat, buiten op het plein opgehaald door de leerkracht.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.