Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Kleine Beer werkt met combinatiegroepen
In haar onderwijskundige aanpak en inrichting is de school georiënteerd op het zogenaamde leerstofjaarklassensysteem. Binnen dit systeem verzorgt de leerkracht klas overstijgend onderwijs voor leerlingen die dit nodig hebben. De begeleiding kan bestaan uit: pre- en/of reteaching, compacten en verrijken, verlengde instructie, en het creëren van extra (verwerkings)tijd. De leerstof staat bij ons centraal en is uitgangspunt voor ons handelen. We werken opbrengstgericht en de mogelijkheid is op onze school aanwezig om ons onderwijsaanbod aan te passen aan de ontwikkelingsvraag van de leerling. Er is sprake van een gedegen zorgstructuur die het mogelijk maakt om reguliere uitval terug te dringen. Onze zorgstructuur bestaat uit het maken van groepsoverzichten en groepsplannen op het gebied van lezen, spelling en rekenen. Waar nodig worden individuele handelingsplannen gemaakt. Om duidelijkheid te krijgen over de inzet van de groeps- en/of individuele plannen kunt u het zorgplan lezen. Daarnaast worden er ontwikkelperspectieven gemaakt. Dat betekent dat wij, bij de leerlingen die dat nodig hebben, aanpassingen verrichten in het dagelijkse onderwijsaanbod op basis van de onderwijs- en ondersteuning behoeften.