Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
zie de schoolgids
Zie voor onderwijstijden de schoolgids.
Uitgangspunt van de school is Handelingsgericht werken. Dit betekent dat we zoveel als mogelijk willen aansluiten bij de ontwikkeling van kinderen. Hiertoe zetten we extra in op kinderen die extra begeleiding behoeven omdat deze kinderen extra hulp nodig hebben om de leerstof te begrijpen (inzet RT). Er zijn ook kinderen die extra uitdaging nodig hebben. Daarvoor wordt extra hulp geboden in het zogenaamde Groeilab en krijgt een klein groepje leerlingen Spaans aangeboden.
Daarnaast zet het team hoog in op welbevinden van kinderen. Dit betekent dat er veel aandacht is voor sociale omgang en de ontwikkeling van de persoonlijkheid van kinderen. We zijn continu op zoek naar de balans tussen het cognitieve aanbod en het sociaal emotionele. We doen dit zoveel mogelijk vanuit de gedachtegang van de positieve ontwikkelingspsychologie.
Voor verdere info: zie de schoolgids.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Expertise vergroten en borgen binnen de L11-werkgroepen en professionalisering, zie jaarplan.
Er is een uitwisseling van gegevens tussen de kinderdagverblijven en onze school.