Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kinderen van groep 1 en 2 gaan vijf gelijke dagen naar school van 08.30 tot 14.00 uur, dit komt neer op 25 uur onderwijs per week. De onderwijsbehoeften van de groep die bepalen hoeveel tijd er nodig is om de doelen te behalen. Daarbij zit er veel samenhang tussen de verschillende momenten op een dag, aangezien er thematisch gewerkt wordt. De inloop en dagopening wordt gebruikt voor persoonlijke aangelegenheden en hen mee te nemen in de planning van de dag, in de dagsluiting ligt er veel nadruk op evaluatie en reflectie.
De kinderen van groep 3 t/m 8 gaan vijf gelijke dagen naar school, van 08.30 - 14.00 uur, dit komt neer op 25 uur onderwijs per week. Daarmee wordt voldaan aan de wettelijke verplichting van 940 uur per jaar. Er wordt gewerkt met een basisrooster voor de verschillende vak- en ontwikkelgebieden. Dit om ervoor te zorgen dat er per vakgebied voldoende onderwijstijd is. De dagopening en dag afsluiting zijn belangrijke momenten om persoonlijke en publieke actualiteiten te bespreken, de kinderen mee te nemen in de planning van de dag en te evalueren en reflecteren op de (leer)opbrengst van de dag.
Het is de intentie van onze school om alle kinderen thuisnabij onderwijs te kunnen bieden. Als de onderwijsbehoeften echter zo specifiek zijn dat de veiligheid of het welbevinden van een leerling (of andere leerlingen/leerkrachten) in het gedrang komen, zullen we aangeven aan ouders dat het onderwijs op Onder de Linden niet het best passend is voor de betreffende leerling. Er zal dan in onderling overleg gezocht gaan worden naar een beter passende plek. Hier zijn verschillende mogelijkheden in te vinden. Dit gebeurt altijd met medeweten en betrokkenheid van leerling, ouders, bovenschool ondersteuning coördinator (BOC) en eventuele andere gewenste betrokkenen. Voor de komende jaren zijn we druk bezig de kwaliteiten van de kernvakken rekenen en (technisch) lezen te ontwikkelen en heeft sociaal-emotioneel leren de focus, omdat we een goed pedagogisch klimaat en het welbevinden van kinderen erg belangrijk vinden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Bij Onder de Linden proberen we steeds meer expertise binnen ons team te krijgen, zodat we zo goed mogelijk bij de ondersteuningsbehoeften van kinderen kunnen aansluiten.
In het gebouw van de basisschool is de voorschoolse opvang en de peutergroep van Hoera Kindercentra gehuisvest. De buitenschoolse opvang wordt aangeboden op de locatie Beringe Buiten, op loopafstand van het schoolgebouw. Er is een intensieve samenwerking tussen de peutergroep en de groepen 1-2 van de basisschool. Er wordt bijvoorbeeld samen buiten gespeeld, er vindt afstemming plaats in het aanbod van thema's en kinderen komen vanaf 3,5 jaar wekelijks een uurtje oefenen. De specialist jonge kind observeert regelmatig in de peutergroep om zicht te hebben op en mee te denken over de ontwikkeling van de peuters.