Basisschool Groenehoek

Stampioendreef 7 2661 SR Bergschenhoek

  • Op beide locaties hebben wij een prachtig recent vernieuwd groen schoolplein. Met veel ruimte om te spelen, te ontdekken en te leren.
  • Onze leerlingen leren zelfstandig te zijn, keuzes te maken en hierop te reflecteren. Ook verantwoordelijkheid hoort hierbij.
  • Ieder kind is uniek, hoort erbij en ontwikkelt zich op zijn eigen manier. De leerkracht treedt op als coach en de leerling staat centraal.
  • Door de wereld om je heen te ontdekken en te onderzoeken leer je veel meer. Thematisch werken en onderzoekend leren hoort hierbij.
  • Samenwerken staat bij ons op school de hele dag centraal. Elkaar helpen, samen spelen, werken en leren.

Het team

Toelichting van de school

Het team van OBS Groenehoek is een vaste hechte groep mensen die met enorm veel passie en enthousiasme hun werk uitvoeren. Er is een mooie combinatie van leerkrachten met ruime praktijkervaring en jongere collega's met de nieuwste kennis en inzichten. Alle leerkrachten hebben minimaal een HBO-diploma als leerkracht, en veel collega's hebben zich daarnaast gespecialiseerd in een bepaald vakgebied en hiervoor een aanvullende HBO+ opleiding, master-opleiding of universitaire opleiding gedaan. Ook wordt jaarlijks intern gewerkt aan de (team)ontwikkeling op verschillende gebieden. Wij omarmen een 'leven lang leren'. 

Naast onze vaste groep leerkrachten werken er bij ons op school ook onderwijsassistenten, die extra ondersteuning bieden in de klassen en aan kleine groepjes leerlingen. Ons onderwijsondersteunend personeel is van grote waarde. Ook willen wij graag investeren in het onderwijspersoneel van de toekomst. Wij werken nauw samen met de PABO (opleidingsinstituut waar je de opleiding tot leerkracht kunt volgen) en wij bieden dan ook ruimte voor stagiair(e)s om praktijkervaring op te doen in onze school. Het kan dus zijn dat er een bepaalde periode per jaar naast de vaste leerkracht ook een stagiair(e) meedraait in de klas. Uiteraard staan deze studenten onder begeleiding van de leerkracht. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Een groepsleerkracht die door ziekte of een andere reden, zoals compensatieverlof of scholing, afwezig is, wordt vervangen. We bekijken altijd of we de vervanging intern kunnen regelen. indien dit niet mogelijk is kunnen we ook een externe oproep doen via onze vervangingspool. Indien er in beide gevallen geen vervangende collega beschikbaar is kan ervoor gekozen worden om de leerlingen van de betreffende groep te verdelen over de andere groepen. We stellen alles in het werk om leerlingen niet naar huis te hoeven sturen bij afwezigheid van de groepsleerkracht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepering van de leerlingen op OBS Groenehoek

Op OBS Groenehoek werken wij met leerstofjaarklassen, wat inhoudt dat leerlingen op basis van hun leeftijd gegroepeerd zijn (dus groep 3, groep 4, groep 5 etc). In onze kleutergroepen werken wij met combinatiegroepen, waar leerjaar 1 en 2 gecombineerd zijn. Er wordt in de groepen 1-2 onderscheid gemaakt tussen jongste, middelste en oudste kleuters. De jongste kleuters leren bij binnenkomst in de school veel van de kleuters die de school al kennen. Op deze manier wordt het samenwerken door leerlingen onderling tevens gestimuleerd. Soms komt het voor dat er ook in hogere groepen een combinatieklas gevormd wordt.

Schoolorganisatie

Het team telt rond de 35 groepsleerkrachten. Een aantal leerkrachten werkt parttime. De groepen worden geleid door maximaal twee leerkrachten. De leiding is in handen van een directeur en een adjunct-directeur. De school is in drie 'bouwen' verdeeld. De kleuterbouw: groepen 1-2, de middenbouw: groepen 3 t/m 5 en de bovenbouw: groepen 6 t/m 8. Wij werken met een onderwijsstructuur waarin een team van coördinatoren (specialisten op verschillende vakgebieden) samenwerkt aan de ontwikkelingen en kwaliteit van ons onderwijs in een onderwijsteam. Ons onderwijsteam bestaat uit:

  • De Agile coördinator is verantwoordelijk voor de aansturing van het onderwijsteam, de stand-ups, sprintbijeenkomsten en releases;
  • De intern begeleider (ib-er) coördineert de zorg aan leerlingen op onze school;
  • De gedragscoördinator draagt samen met de ib-er zorg voor ontwikkelingen op sociaal-emotioneel gebied en pesten;
  • De kleutercoördinator bewaakt de kwaliteit van het kleuteronderwijs en de doorgaande lijn naar groep 3;
  • De Daltoncoördinator draagt zorg voor de ontwikkeling van ons Daltononderwijs op schoolniveau;
  • De talentbegeleider is verantwoordelijk voor ons begaafdenbeleid en stuurt de plusklassen en de ontdekclub aan;
  • De rekencoördinator stuurt de ontwikkeling van het rekenonderwijs aan;
  • De coördinator burgerschap werkt samen met de werkgroep aan de ontwikkeling en borging van het burgerschapsonderwijs;
  • De coördinator Engels bewaakt de kwaliteit van het aanbod Engels;
  • De taal/leescoördinator draagt zorg voor het ontwikkelen van het beleid op het gebied van taal en lezen;
  • De ICT-coördinator draagt zorg voor het ontwikkelen van beleid op ICT-gebied en het gebruik van de computers en software in de groepen;
  • De coördinator ‘teach like a champion' stuurt de ontwikkeling van TLC binnen de school aan;
  • De coördinator 21e-eeuws leren werkt samen met de werkgroep aan de ontwikkeling van toekomstgericht onderwijs;
  • De cultuurcoördinator coördineert het aanbod van kunst en cultuur in de school. 

Op onze school zijn ook onderwijsassistenten werkzaam. De onderwijsassistenten geven ondersteuning aan de leerkrachten en begeleiden groepjes leerlingen. Het begeleiden van kleine groepjes leerlingen noemen wij ook wel 'Remedial Teaching'. 

OBS Groenehoek is tevens een plek om te leren. Regelmatig lopen studenten van de Hogeschool Rotterdam op school stage. Zij volgen de opleiding tot leraar basisonderwijs en lopen op vaste dagen stage onder begeleiding van een leerkracht. Daarnaast zijn er ook stagiaires van de opleiding onderwijsassistent aanwezig in de school, zij ondersteunen de groepsleerkracht. Af en toe lopen leerlingen van het voortgezet onderwijs hier hun maatschappelijke stage, dit zijn meestal onze oud-leerlingen.

Inzet vakleerkracht op OBS Groenehoek

Onze school heeft een eigen vakleerkracht voor bewegingsonderwijs. De vakleerkracht gym is juf Monique van Dijk. Juf Monique werkt drie dagen per week bij ons als gymjuf en geeft alle leerlingen van de groepen 3 t/m 8 twee keer per week gymles in sporthal de Ackers. De vakleerkracht zet een doorgaande lijn uit voor alle gymlessen. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De leerlingen van de groepen 1 en 2 volgen gemiddeld 900 uren onderwijs per schooljaar. Onze leerlingen van de groepen 1 t/m 4 zijn naast de woensdagmiddag, ook de vrijdagmiddag vrij. 

Het onderwijs in de groepen 1 en 2 richt zich op de volgende ontwikkelingsgebieden:

- De emotionele ontwikkeling;

- De sociale ontwikkeling;

- De verstandelijke ontwikkeling;

- De creatieve ontwikkeling;

- De lichamelijke ontwikkeling;

- De culturele ontwikkeling.

In de kleutergroepen wordt de dag met een kringactiviteit gestart. In de kring kunnen verschillende activiteiten plaatsvinden, zoals praten over boeken, voorlezen van verhalen of gedichtjes, leren luisteren naar elkaar, liedjes en spel en reken- en taalspelletjes. Na de kring kunnen de leerlingen kiezen uit verschillende activiteiten. Hiermee kunnen zij in de regel zelfstandig aan het werk. Daar waar instructie nodig is, wordt deze door de leerkracht gegeven.

De klas is ingedeeld in hoeken, zoals de speel-, de bouw- en de computerhoek. Hierdoor kunnen de leerlingen rustig en geconcentreerd werken. In de kleuterbouw wordt op thematische wijze aandacht besteed aan de wereld om ons heen. Spel en spelen zijn zeer belangrijke activiteiten voor de totale ontwikkeling van de kleuter. Op onze school wordt hieraan op verschillende manieren veel aandacht besteed. Er zijn verschillende vormen van spel, zoals een tik- en wedstrijdspel, een kringspel en muzikale spelletjes. Daarnaast mogen leerlingen ook vrij spelen. Het spelen kan binnen of buiten plaatsvinden. De leerlingen zijn vrij in hun doen en laten. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt over wat wel en niet mag. In het speellokaal wordt vaak klim- en klautermateriaal uitgezet, waarmee de kinderen naar hartenlust kunnen spelen.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De leerlingen van de groepen 3 en 4 volgen net als onze kleuters (groep 1 en 2) gemiddeld 900 uren onderwijs per schooljaar. 

De leerlingen van de groepen 5 t/m 8 volgen gemiddeld 980 uur onderwijs per schooljaar. Zij maken meer uren, omdat de kinderen vanaf groep 5 ook op vrijdagmiddag naar school gaan. 

Ieder schooljaar wordt door de school een overzicht gemaakt van hoeveel uren de leerlingen naar school gaan. Dit overzicht wordt jaarlijks goedgekeurd door onze MR. Het urenoverzicht is tevens de basis voor ons vakantierooster. 

Engels Plus

We bieden in de groepen 1 t/m 8 Engels Plus aan. Wanneer kinderen op jonge leeftijd in aanmerking komen met de Engelse taal, zal het rendement in de toekomst hoger zijn.  Daarnaast zien we dat kinderen die vanaf jongere leeftijd de Engelse taal aangeboden krijgen op de middelbare school zekerder zijn over hun eigen niveau en hierdoor makkelijker de taal durven te spreken.

Het onderwijs in de groepen 3 tot en met 8

- Leesonderwijs: methode Veilig Leren Lezen in groep 3 en Estafette in groep 4. Vanaf groep 5 wordt begrijpend lezen vormgegeven a.d.h.v. de methode 'Nieuwsbegrip', waarin leerlingen leesbegrip ontwikkelen a.d.h.v. actualiteiten uit het nieuws.

- Taal en spelling: methode STAAL, een moderne methode voor taal- en spellingonderwijs. Ook grammatica, woordenschat, presenteren en publiceren zijn verweven in deze methode.

- Rekenen: methode SemSom voor rekenonderwijs in de groepen 3. Vanaf groep 4 worden de methodelessen van Wereld in Getallen digitaal verwerkt.

- Schrijven: wij leren de leerlingen vanaf groep 3 een net en leesbaar verbonden handschrift ontwikkelen a.d.h.v. de methode 'Pennenstreken' in groep 3 en 'Schrijven in de basisschool' in de groepen 4 t/m 8.

- Zaakvakken: aardrijkskunde, natuur, geschiedenis en techniek bieden wij geïntegreerd aan via de nieuwste methode 'Blink'. Onderzoeksvaardigheden en 21e-eeuws leren zijn hierin diep verweven.

Sociaal emotionele ontwikkeling

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen in de groepen 1 tot en met 8 wordt de ‘Kanjertraining’ gebruikt. Al onze leerkrachten zijn gecertificeerd om Kanjerlessen te mogen geven. Ouders mogen regelmatig aanwezig zijn bij de lessen. Wij hechten veel waarde aan een goede groepsdynamiek. Daarom wordt er soms een extra weerbaarheidsprogramma of sociale vaardigheidsprogramma ingezet. Hiervoor huurt de school een externe trainer in.

Burgerschap 'Wij en de Wereld'

Op onze school wordt nadrukkelijk aandacht besteed aan maatschappelijke vraagstukken en de door ons omringende samenleving. Wij spelen in op de context van de klas en omarmen de diversiteit. De school geeft burgerschap vorm als 'Wij en de wereld', geïntegreerd in ons dagelijks lesaanbod. We zien de school als een mini-samenleving, waarin leerlingen vaardigheden op gebied van (wereld)burgerschap kunnen oefenen. Denk aan: je mening (respectvol) kunnen uiten, leren van en over elkaars achtergrond/thuissituatie, zorg dragen voor de omgeving van de school en kennis hebben over de democratie bijvoorbeeld.

ICT

ICT neemt een belangrijke plaats in op de Groenehoek. Leerlingen krijgen vanaf groep 4 een tablet te leen, waarop zij o.a. de lessen van rekenen verwerken via Sn@ppet. Daarnaast zijn er verschillende laptops aanwezig waar in groepjes, of met de hele klas tegelijk gebruik van gemaakt kan worden. Ook heeft ieder leslokaal de beschikking over een modern digitaal touchscreen of schoolbord ter ondersteuning van de lessen

Cultuuronderwijs i.c.m. 21e-eeuws leren

Wij vinden we het belangrijk om onze leerlingen te leren zich te ontwikkelen op het culturele vlak (beeldend, dans, muziek, theater, literatuur, media en erfgoed). De school heeft een cultuuraanbod voor alle groepen, waarin opgenomen staat welke culturele uitjes jaarlijks door de leerlingen worden ondernomen. De culturele uitjes passen bij het lesaanbod van de groep. Daarnaast maken wij gebruik van het aanbod van 'KijkKunst', en worden in de klassen teken- en handvaardigheidslessen gegeven.

Open Podium

Regelmatig treden de leerlingen voor elkaar op in ‘de Driesprong’. Groepjes leerlingen studeren een liedje, dansje of een toneelstukje in en voeren dat op voor de andere leerlingen. Ook ouders worden uitgenodigd om een voorstelling bij te wonen.

Sportactiviteiten

Eén keer per jaar organiseert de school een sportdag voor alle leerlingen. Daarnaast doet de school ook mee aan verschillende buitenschoolse sportactiviteiten en sporttoernooien. We nemen o.a. deel aan de volgende toernooien: voetbal, korfbal, zwemmen en schaken. Ook vindt er jaarlijks een tennisclinic plaats bij de lokale tennisvereniging. Daarnaast ondernemen wij ook jaarlijks sportactiviteiten gericht op het goede doel. Wij nemen o.a. deel aan de BESOS-sponsorloop en 'wandelen voor water'.

Vieringen

Wij vieren op school de traditionele feestdagen zoals het Sinterklaasfeest, Koningsdag, Pasen en Kerst. De dag staat dan in het teken van verschillende activiteiten rondom dit thema, zoals een Paasontbijt met eieren zoeken of een kerstdiner met kerstoptreden of kerstmarkt. Uiteraard worden de verjaardagen van de leerkrachten ook niet vergeten tijdens onze jaarlijkse juffen- en meesterdag.

In het kader van burgerschap besteden wij ook aandacht aan de feestdagen uit andere culturen van de leerlingen die onze school bezoeken. Denk bijvoorbeeld aan het Holifeest, de Ramadan, Thanksgiving en het Chinees Nieuwjaar. De leerlingen mogen hier dan iets over vertellen in de klas en we besteden op ons burgerschapsbord schoolbreed aandacht aan deze feestdagen.

Projecten

Tijdens de Kinderboekenweek is de hele school aan het werk rondom een thema dat jaarlijks wordt vastgesteld. In het voorjaar werken we ook met alle leerlingen aan een gezamenlijk schoolproject. Een dergelijk project duurt twee á drie weken. Tijdens deze periode zijn alle leerlingen met hetzelfde onderwerp bezig. De afgelopen jaren kwamen onderwerpen als duurzaamheid, 'reis rond de wereld' en de Engelse taal aan de orde. De projectweken worden gezamenlijk feestelijk geopend en afgesloten.

Schoolreisjes en excursies

Eén keer per jaar gaan wij op schoolreis met de groepen 1 t/m 7. De schoolreisjes zijn per jaar afwisselend educatief en speels. De groepen 8 gaan elk jaar op schoolkamp voor vier dagen. Naast de schoolreis worden er ook excursies georganiseerd, bijvoorbeeld naar aanleiding van een project, een museumbezoek of een tentoonstelling.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Passend onderwijs

Op gebied van zorg aan alle leerlingen maakt onze school samen 80 andere scholen deel uit van het samenwerkingsverband PPO Delflanden. Naast de reguliere basisscholen bestaat het samenwerkingsverband uit drie scholen voor speciaal basisonderwijs en vier scholen voor speciaal onderwijs.

De missie van het samenwerkingsverband is om voor ieder kind een passende onderwijsplek aan te kunnen bieden. In de praktijk zal dit voor de meeste kinderen het reguliere onderwijs zijn, maar waar nodig kan dit ook een speciale lesplaats zijn. De wijze waarop wij gezamenlijk aan de slag gaan is in de volgende uitgangspunten beschreven:

  • Het denken in mogelijkheden voor een kind. Niet alleen de vraag wat is er aan de hand met een kind (beperkingen), maar meer wat heeft het kind nodig om te komen tot een optimale ontwikkeling.
  • Goede, constructieve samenwerking met ouders, scholen en het samenwerkingsverband. Om voor een kind tot de juiste invulling te kunnen komen, hebben we elkaar nodig.  

In passend onderwijs komen een aantal onderwijs-werkniveaus voor:

  • Basisondersteuning. De scholen hebben met elkaar afspraken gemaakt over wat iedere basisschool moet kunnen bieden. In het schoolondersteuningsprofiel van de school zijn deze afspraken terug te vinden. Dit is een nieuwe manier van samenwerken en betekent dat we de komende jaren gezamenlijk deze basisondersteuning verder gaan uitwerken.
  • Soms zal een kind meer nodig hebben dan de basisondersteuning, die de school biedt. Het samenwerkingsverband zal bij die kinderen worden betrokken om na te gaan wat deze kinderen nodig hebben. We spreken hier dan van een arrangement.
  • Bij een aantal kinderen zal blijken dat basisondersteuning niet toereikend is. Van het arrangement is vastgesteld dat dit niet op de basisschool aangeboden kan worden en dat een speciale lesplaats dan van toepassing is. In die situaties gaan we samen met ouders en scholen aan de slag om te komen tot de juiste onderwijsplek. Voor een arrangement of een speciale lesplaats zijn routes beschreven, die gevolgd kunnen worden.

In het ondersteuningsteam van onze school zitten de intern begeleider, de betrokken leerkracht, een orthopedagoog, schoolmaatschappelijk werkster en de directeur. Ouders worden uitgenodigd om mee te praten over de zorgen rond hun kind.

Aanmelding en plaatsing

Om kinderen een passende onderwijsplek te kunnen bieden, dient bij aanmelding alle voor de school relevante informatie beschikbaar te komen. Er volgt altijd een intakegesprek om te bepalen of de school de juiste onderwijsplek is. Ouders zijn de belangrijkste bron voor de school om deze informatie te krijgen. Daarnaast zal aan ouders gevraagd worden of er informatie bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal beschikbaar is.

Aan de hand van het document ‘aannamebeleid leerlingen Stichting Scholengroep Holland’ neemt de school binnen zes weken een besluit over plaatsing. Mocht dit besluit binnen zes weken niet genomen kunnen worden, dan kan de school de termijn om een besluit te nemen met vier weken verlengen. Bij de meeste aanmeldingen zal het kind geplaatst kunnen worden. Indien de school vindt dat de basisondersteuning niet op deze school geboden kan worden of vindt dat het kind extra ondersteuning nodig heeft, zorgt de school dat het kind op een andere school geplaatst kan worden. In dat traject werken ouders en school intensief samen om te komen tot een goede plaatsing. Het samenwerkingsverband wordt betrokken bij dit traject als blijkt dat extra ondersteuning nodig is. Het bestuur van de school heeft dan zorgplicht.

* Het document ‘aannamebeleid leerlingen Stichting Scholengroep Holland’ is op onze schoolwebsite te downloaden.  

Jeugdcoach op school

Mariska Stoll is onze Jeugdcoach op School (JOS) - voorheen schoolmaatschappelijk werkster. Zij is er voor iedereen die vragen heeft op het gebied van opgroeien & opvoeden. Ouders, leerlingen en leraren kunnen langs komen als er ondersteuning nodig is. Mariska is iedere woensdag aanwezig op school (wisselend op beide locaties) en iedereen kan bij haar binnen lopen voor advies.

Het is soms best moeilijk om de juiste hulp te vinden als er problemen zijn bij kinderen en/of binnen het gezin. Wij hopen dat iedereen die vragen of twijfels heeft, gewoon even langs loopt en dat de stap om hulp te vragen hierdoor wat makkelijker wordt.  

Wat doet Mariska op school? De JOS: Schoolmaatschappelijk werk én jeugd- en gezinscoach in één zal, als JOS, verbinding leggen tussen school en ouders en waar nodig met de jeugdhulpverlening. Er wordt, wanneer nodig, hulp geboden op school of thuis. Mariska biedt de mogelijkheid om lichte tot intensieve trajecten in te zetten, de hulp duurt maximaal 6 maanden. Dit varieert van een aantal gesprekken op school tot ondersteuning in de thuissituatie. Als er intensievere hulp nodig is, wordt in overleg met ouders Team Jeugd van de gemeente ingeschakeld. Daarnaast biedt Mariska de ruimte om bij u thuis te komen wanneer er een hulpvraag is rondom de opvoeding en ontwikkeling van uw zoon of dochter. 

Heeft u vragen? Loop gerust even binnen bij Mariska. Mariska is ook telefonisch te bereiken op telefoonnummer: 06 117 110 79 of via het e-mail adres: m.stoll@schoolformaat.nl. Informatie kunt u ook krijgen via de leerkracht, intern begeleider of directie.

Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG Lansingerland)

Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) is dé plek waar ouders en verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind ook persoonlijk advies en ondersteuning. Het voordeel van het CJG is dat u er alle deskundigen onder één dak vindt. Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, (ortho)pedagogen en (dokters)assistenten om samen met u gezond en veilig opgroeien mogelijk te maken. Samen met u wordt gezocht naar een antwoord op uw vraag. Daarnaast werkt het CJG nauw samen met de jeugdconsulent van de gemeente en de intern begeleider (IB) van de basisschool.

Wij hebben een jeugdverpleegkundige verbonden aan onze school: Samia Azizi.

Bij het CJG kunt u gebruik maken van inloopspreekuren, deze zijn op donderdag van 13.00 - 13.45 uur.

Adresgegevens:

CJG Noorderparklaan 2, 2662 DJ Bergschenhoek of Noorderparklaan 14, 2662 DJ Bergschenhoek.

Telefoonnummer: 088 - 20 10 000

Mailadres: cjglansingerland@cjgrijnmond.nl

Meer informatie vindt u op de website van CJG Lansingerland: CJG Lansingerland.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We hebben de subsidie 'de basis op orde' van het rijk ontvangen om extra aandacht te kunnen besteden aan ons taal- en rekenonderwijs en de kwaliteit hiervan te kunnen behouden en waar nodig te versterken. Daarnaast zetten we budget in om eventuele leerachterstanden bij kinderen weg te kunnen werken. Deze ondersteuning wordt op onze school ingezet op het inkopen van extra personeel die de leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte of achterstand nóg beter kunnen begeleiden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan remedial teaching (RT) voor rekenen en/of lezen, NT2 ondersteuning voor anderstalige kinderen of een extra aanbod van sociale vaardigheidstrainingen. 

Onze ambitie is om alle leerlingen gelijke (ontwikkel)kansen te kunnen bieden binnen onze school. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

In de school is geen peuteropvang aanwezig (voor kinderen van 0-4 jaar). Deze opvang wordt wel georganiseerd door verschillende organisaties in de nabije omgeving van de school. Vanaf 4 jaar bezoekt uw kind onze basisschool. 

Onze school werkt samen met verschillende kinderdagverblijven in de omgeving (o.a. Okidoki Droomplaats en Partou). Met deze organisaties stemmen we jaarlijks een kennismakingsmoment af waarbij de kinderen van de peuterspeelzaal bij ons in de kleuterklas op bezoek komen. Zo kunnen de peuters alvast een kijkje nemen in de kleuterklas.

De intern begeleidster van onze school sluit regelmatig aan bij bijeenkomsten van het VVE-netwerk vanuit de gemeente Lansingerland. Zo blijven wij als school op de hoogte van relevante ontwikkelingen op gebied van voor- en vroegschoolse educatie.

Op het moment dat u uw kind bij ons aanmeldt, vragen wij u altijd of wij contact op mogen nemen met de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf. Wij doen dit om de overstap naar de basisschool zo goed mogelijk te laten verlopen en uw kind de juiste zorg te kunnen bieden. 

Terug naar boven