Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De instructiemomenten worden op Boterdorp zo georganiseerd dat leerlingen met hetzelfde ontwikkelingsniveau op het zelfde moment instructie krijgen. Dit waarborgt ook de kwaliteit van onderwijs in de combinatiegroepen.
Alle leerkrachten zijn bevoegd om zelf bewegingsonderwijs te geven. Daarnaast hebben wij meerdere specialisten in het team en werken wij veel aan teamscholing, om met elkaar de kennis en vaardigheden op een goed niveau te houden.
Wij zijn op Boterdorp van mening zijn dat elk kind recht heeft op onderwijs. Toch is het voor ons niet mogelijk om alle kinderen met speciale behoeften de ondersteuning te bieden die ze nodig hebben. Daarom geven wij hierbij een reëel beeld van de ondersteuning die wij kunnen realiseren. Deze grenzen zijn dynamisch en kunnen veranderen onder invloed van wijzigingen binnen het team of in de wet- en regelgeving.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.