Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Combinatiegroepen krijgen extra ondersteuning zodat de kwaliteit gewaarborgd wordt.
Alle leerkrachten zijn bevoegd om zelf bewegingsonderwijs te geven. Op onze school wordt gezorgd voor teamscholing om de kennis en vaardigheden van de leerkrachten op speciale vakgebieden up-to-date te houden.
Geïntegreerd onderwijs:
In de middagen krijgen de kinderen van groep 4 t/m 8 geïntegreerd onderwijs met de methode Blink. Deze nieuwe methode biedt thema’s waarmee de kinderen ontdekkend, onderzoekend en ontwerpend leren. Wereldoriëntatie (geschiedenis, aardrijkskunde, burgerschap, natuur en techniek)in samenhang is daarbij het vertrekpunt, in plaats van losse vakken. Kinderen krijgen de ruimte om te werken met eigen onderzoeksvragen, passend bij hun interesses, om zo hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. De thema’s zijn opgezet volgens een heldere structuur en opbouw die houvast biedt voor leerlingen en leerkrachten, maar daarnaast voldoende ruimte laat voor eigen inbreng. De kennisbasis wordt geborgd in geleide onderzoekslessen, die er ook voor zorgen dat de kinderen in hun eigen onderzoek op een hoger niveau uit kunnen komen. Tevens biedt dit de zekerheid dat alle kerndoelen voor wereldoriëntatie en de 21ste eeuwse vaardigheden worden gedekt.
Op CBS De Acker spelen en werken we ontwikkelingsgericht in de groepen 1/ 2. We gebruiken daarbij betekenisvolle opdrachten thema's. We vinden het belangrijk dat kinderen veel spelen en zich daardoor ook ontwikkelen. De leerkrachten observeren en begeleiden en helpen kinderen hun zone van de naaste ontwikkeling te vinden.
We hebben goed contact met de voorschoolse opvang en er vindt een overdracht plaats.