Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal onderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Er wordt interdisciplinair gewerkt in multidisciplinaire teams. Deze teams bestaan uit: Teammanager, verantwoordelijk voor dagelijkse gang van zaken en voorzitter van de commissie van begeleiding en Kernteam coördinatoren.Commissie van begeleiding (ten behoeve van diagnostiek en begeleiding), bestaande uit: Orthopedagoog / psycholoog. Intern begeleider. Maatschappelijk werkende. Jeugdarts / revalidatiearts.? Primair proces: Leerkracht, Leraarondersteuner, Klassenassistent, Vakleerkrachten. Paramedici: Logopedie, Fysiotherapie, Ergotherapie, Therapie/pscycho-educatie.Voor alle functies of taakprofielen geldt een gecertificeerde expertise. Opleidingseisen:Voor leerkrachten (ook vak- en 1e / 2e graad leerkrachten) master SEN (= special educational needs) niveau.Voor leraar ondersteuners op niveau opleiding gediplomeerd leraar ondersteuner.Assistenten, minimaal SPW en certificering op onder andere voorbehouden handelingen.Paramedici/verpleegkundige BIG-geregistreerd en/of ingeschreven in hetkwaliteitsregister.
De Stichting Heliomare Onderwijs ondersteunt op diverse locaties in Noord-Holland leerlingen van vier tot 20jaar, van laag zeer moeilijk lerend tot en met havo leerlingen. Wij ondersteunen leerlingen met een lichamelijke of meervoudige beperking, een chronische ziekte, een autismespectrumstoornis, of niet-aangeboren hersenletsel, zodat zij zo zelfstandig en onafhankelijk mogelijk kunnen functioneren.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Mee te nemen beleidsdoelen 2022-2023:
1. Elke leerling heeft een kwalitatief goed en ambitieus ontwikkelperspectief (OPP)
2. Er wordt data-ondersteund en opbrengstgericht gewerkt met behulp van Trips.
3. Nascholing over het directe (activerende) instructie model met name helder communiceren over leerdoelen.