Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken in een jaarklassensysteem. In iedere groep wordt er tenminste op 3 niveaus lesgegeven volgens het principe van 'directe effectieve instructie'. Er is aandacht voor de individuele leerstrategieën en ontwikkelingsmogelijkheden van het kind. Zo nodig werkt een leerling op een eigen leerlijn.
We werken thematisch in de onderbouw. In de midden en bovenbouwgroepen worden de zaakvakken burgerschap, aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en wetenschap en techniek thematisch aangeboden. Daar waar dat kan, worden ook zoveel mogelijk andere vakken bij het thema betrokken. Ons streven is om vier middagen per week thematisch onderwijs aan te bieden. Leerkrachten mogen hun specifieke talenten inzetten en verzorgen soms lessen voor een collega.
Er wordt op onze school ook regelmatig groepsdoorbroken lesgegeven.
Op onze school willen we gericht aandacht besteden aan de 21st century skills.
Samenwerking en communicatie
KennisconstructieICT gebruik
Probleemoplossend denken en creativiteit
Planmatig werken
Computational thinking
ICT-basisvaardigheden
Informatievaardigheden
Mediawijsheid
Als school zorgen we ervoor dat leraren deskundigheid blijven ontwikkelen op dit gebied. We stemmen ons aanbod en onze organisatie, waar mogelijk, af om deze skils aan bod te laten komen binnen diverse vakgebieden.
Deze ontwikkelingen vragen ook om een doordenking van de rol van leerkrachten, kinderen en ouders. Daarbij zijn we ons bewust van het feit dat we al deze ontwikkelingen benaderen vanuit onze christelijke identiteit.
Kleuteronderwijs:
Iedere kleuter is een uniek persoon die behoefte heeft om te ontwikkelen en te groeien. De kleuter ontdekt eigen waarden, sterke en zwakke punten. We stimuleren de eigen ontwikkeling en bieden een rijke leeromgeving aan. Spel is daarbij onontbeerlijk. We werken thematisch. In de groep zijn speelhoeken die aangepast worden aan het thema van die periode. Verder zijn de reken, taal/gespreks, onderzoeks, constructieve/ beeldende, lees en schrijfactiviteiten in de lijn van het thema van de betreffende periode. Soms gaan we op excursie om de leefwereld van kinderen zo te verbreden.
We bieden het kind de ruimte voor zijn eigen initiatieven, creativiteit en inbreng. We willen het kind steeds een stapje verder brengen in zijn of haar ontwikkeling. Dit wordt bevorderd door activiteiten in de naaste ontwikkelingszone en door ouder- en kindgesprekken. We gebruiken diverse methodes als bron. De kinderen zijn spelend aan het leren. In de verschillende periodes in het jaar werken we aan voor die periode bepaalde doelen vanuit de leerlijnen van het jonge kind. Met behulp van dit observatiesysteem volgen we de ontwikkeling van elk kind.
Er wordt op twee middagen per week thematisch gewerkt. Bij een thema worden zoveel mogelijk vakken betrokken. Ook digitale geletterdheid wordt ingezet.
Je mag zijn wie je bent en groeien in talent. Dit is de slogan voor ieder kind. We bieden een gestructureerde omgeving waar kinderen zich kunnen ontwikkelen en kunnen groeien in hun talenten. We hebben een brede doelgroep kinderen op onze school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen in de toekomst blijven borgen dat we de juiste extra ondersteuning kunnen bieden aan leerlingen die dat nodig hebben, binnen de mogelijkheden die we als school hebben.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.