School Met De Bijbel

Rijnsteeg 5 6721 NP Bennekom

  • Schoolfoto van School Met De Bijbel
  • Schoolfoto van School Met De Bijbel
  • Schoolfoto van School Met De Bijbel
  • Schoolfoto van School Met De Bijbel

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Binnen onze school zijn diverse invalleerkrachten actief.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken in een jaarklassensysteem. In iedere groep wordt er tenminste op 3 niveaus lesgegeven volgens het principe van 'directe effectieve instructie'. Er is aandacht voor de individuele leerstrategieën en ontwikkelingsmogelijkheden van het kind.  Zo nodig werkt een leerling op een eigen leerlijn.

We werken thematisch in de onderbouw. In de midden en bovenbouwgroepen worden de zaakvakken burgerschap, aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en wetenschap en techniek thematisch aangeboden. Daar waar dat kan, worden ook zoveel mogelijk andere vakken bij het thema betrokken. Ons streven is om vier middagen per week thematisch onderwijs aan te bieden. Leerkrachten mogen hun specifieke talenten inzetten en verzorgen soms lessen voor een collega. 

Er wordt op onze school ook regelmatig groepsdoorbroken lesgegeven.

Op onze school willen we gericht aandacht besteden aan de 21st century skills.

Samenwerking en communicatie

KennisconstructieICT gebruik

Probleemoplossend denken en creativiteit

Planmatig werken

Computational thinking

ICT-basisvaardigheden

Informatievaardigheden

Mediawijsheid

Als school zorgen we ervoor dat leraren deskundigheid blijven ontwikkelen op dit gebied. We stemmen ons aanbod en onze organisatie, waar mogelijk, af om deze skils aan bod te laten komen binnen diverse vakgebieden.

Deze ontwikkelingen vragen ook om een doordenking van de rol van leerkrachten, kinderen en ouders. Daarbij zijn we ons bewust van het feit dat we al deze ontwikkelingen benaderen vanuit onze christelijke identiteit.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Kleuteronderwijs:

Iedere kleuter is een uniek persoon die behoefte heeft om te ontwikkelen en te groeien. De kleuter ontdekt eigen waarden, sterke en zwakke punten. We stimuleren de eigen ontwikkeling en bieden een rijke leeromgeving aan. Spel is daarbij onontbeerlijk. We werken thematisch. In de groep zijn speelhoeken die aangepast worden aan het thema van die periode. Verder zijn de reken, taal/gespreks, onderzoeks, constructieve/ beeldende, lees en schrijfactiviteiten in de lijn van het thema van de betreffende periode. Soms gaan we op excursie om de leefwereld van kinderen zo te verbreden.

We bieden het kind de ruimte voor zijn eigen initiatieven, creativiteit en inbreng. We willen het kind steeds een stapje verder brengen in zijn of haar ontwikkeling. Dit wordt bevorderd door activiteiten in de naaste ontwikkelingszone en door ouder- en kindgesprekken. We gebruiken diverse methodes als bron. De kinderen zijn spelend aan het leren. In de verschillende periodes in het jaar werken we aan voor die periode bepaalde doelen vanuit de leerlijnen van het jonge kind. Met behulp van dit observatiesysteem volgen we de ontwikkeling van elk kind.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Er wordt op twee middagen per week thematisch gewerkt. Bij een thema worden zoveel mogelijk vakken betrokken. Ook digitale geletterdheid wordt ingezet.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Je mag zijn wie je bent en groeien in talent. Dit is de slogan voor ieder kind. We bieden een gestructureerde omgeving waar kinderen zich kunnen ontwikkelen en kunnen groeien in hun talenten. We hebben een brede doelgroep kinderen op onze school.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We willen in de toekomst blijven borgen dat we de juiste extra ondersteuning kunnen bieden aan leerlingen die dat nodig hebben, binnen de mogelijkheden die we als school hebben.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven