Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Sterrenboog behandelen we in een schooljaar een bepaalde hoeveelheid leerstof met de leerlingen. Dit noemen wij het leerstofjaarklassensysteem. Ons leerstofaanbod is afgestemd op de einddoelen en de referentieniveaus, die door de overheid zijn vastgesteld voor het basisonderwijs. Doorstroom naar de volgende groep wordt samen met ouders, leerling en leerkracht besproken. We kijken daarbij naar de vorderingen, mogelijkheden en ontwikkeling van elke leerling. De Sterrenboog biedt een veilige, uitdagende omgeving met duidelijke structuren, regels en afspraken. In onze school werken we in alle groepen thematisch. In de ochtend werken we zoveel mogelijk binnen de eigen groep aan de basisvakken. In de middag werken we in de themaweken regelmatig groepsdoorbrekend bij de creatieve vakken.
Op de Sterrenboog laten we elk kind stralen. We zien de talenten van het kind en kijken met een open blik naar kansen en mogelijkheden om optimale groei te bevorderen. Het kan zijn dat de ontwikkeling van een kind niet gaat zoals verwacht. Wanneer een kind een extra ondersteuningsbehoefte heeft onderzoeken we samen met het kind, de ouders, de leerkracht en de intern begeleider wat nodig is om zo goed mogelijk af te stemmen op deze ondersteuningsbehoefte. Samenwerkingsverband IJssel | Berkel ondersteunt onze school in het bieden van passend onderwijs. Er is een vaste onderwijscoach en voor specifieke ondersteuningsvragen is er een orthopedagoog en een expertise team beschikbaar.
De intern begeleider van de Sterrenboog is Ingrid Papen (i.papen@keender.nl of ib@desterrenboog.nl)
Er vindt met alle kinderopvangorganisaties een goede overdracht plaats wanneer kinderen bij ons op school starten.
De visie op het onderwijs aan het jonge kind is Keenderbreed vastgesteld en geeft ons een kader van waaruit wij werken. Onze visie op het onderwijs aan het jonge kind is omschreven en ligt ter inzage op school. We bieden een vertrouwde omgeving waar kinderen zich in een doorgaande leerlijn optimaal kunnen ontwikkelen. We stimuleren de nieuwsgierige, onderzoekende houding van het jonge kind door doelgerichte, betekenisvolle hoeken in te richten waar kinderen leren, spelen en ontdekken. We gebruiken de leer- en ontwikkelingslijnen van ParnasSys om de ontwikkeling van de kinderen te volgen.