Waar gewerkt wordt, maakt men fouten. Dat is op scholen niet anders. Onze klachtenregeling bestaat uit de volgende stappen:
Ouders zijn welkom bij de groepsleerkracht of onderwijsassistent om problemen te bespreken en samen naar een goede oplossing te zoeken. Wanneer dit vanwege de aard van het probleem niet mogelijk is of u vragen, problemen of klachten hebt over het onderwijs of andere schoolzaken kunt u deze voorleggen aan de directeur. Hij of zij bespreekt het probleem met alle betrokkenen en zoekt naar een oplossing.
Als ouders niet tevreden zijn over de manier waarop een probleem of klacht door de schooldirectie wordt opgepakt, kunnen zij contact opnemen met de vertrouwenspersoon van de school E. Kraft of de interne vertrouwenspersoon van Comprix. Dit kan via [email protected] of 0561-691777.
De klager kan het probleem ook bespreken met de externe vertrouwenspersoon van de GGD.
Mocht de kwestie dan nog niet naar tevredenheid kunnen worden afgerond, dan kan de klacht ingediend worden bij het college van bestuur van Stichting Comprix. De klachtenregeling van Stichting Comprix bevat de te nemen stappen en mogelijkheden voor het indienen van een klacht. Deze is te vinden op de website van Stichting comprix: www.comprix.nl/info-voor-ouders/klachtenregeling/
Verantwoordelijkheid en verzekering
Tijdens de schooltijden zijn de leerkrachten verantwoordelijk voor de leerlingen. Die verantwoordelijkheid begint en kwartier voor aanvang van de lessen en eindigt een kwartier na afloop van de schooldag.
De leerlingen zijn via de school voor Wettelijke Aansprakelijkheid (W.A.) verzekerd van huis naar school en terug via de kortste route.
Tijdens elke schoolse of buitenschoolse activiteiten in groepsverband zijn de leerlingen verzekerd (bijv. schoolreis, zwemmen, excursies, etc.).
De school gaat er overigens van uit dat alle ouders een ziektekostenverzekering hebben afgesloten en dat zij verzekerd zijn voor Wettelijke Aansprakelijkheid (W.A.).
De school kan niet aansprakelijk voor diefstal worden gesteld, bijvoorbeeld de diefstal van een fiets uit de niet bewaakte fietsenstalling.
De school kan alleen aansprakelijk worden gesteld wanneer de school in gebreke is gebleven b.v. bij onvoldoende toezicht.
Wanneer een kind schade heeft geleden, wat veroorzaakt is door een ander kind, dan kan de geleden schade worden verhaald bij de ouders van het kind dat de schade heeft veroorzaakt.
Chromebooks en/of I-pads (digitaal onderwijs) spelen op de school een grote rol. Bij de start van het vierde leerjaar krijgt ieder kind een eigen Chromebook en koptelefoon van school in bruikleen. Bij schade aan het Chromebook doen wij aanspraak op de verzekering van de ouders van het kind wat de schade veroorzaakt heeft. Is de koptelefoon van een kind kwijt of kapot dan neemt het zelf een nieuwe mee van huis.