Op welke manier informeert deze school de ouders?
* Ouderportaal van Parent.com:
De school informeert de ouders over algemene zaken vanuit de school of groep via het ouderportaal. Dit is een veilig digitaal platform. Ouders en school houden elkaar in een afgeschermde omgeving op de hoogte en werken met elkaar samen om een optimale ontwikkeling van het kind mogelijk te maken. Daarnaast kunnen ouders via dit ouderportaal het kind ziek melden. Het programma wordt ook gebruikt voor het plannen van gesprekken. In het ouderportaal is de jaarkalender van de school opgenomen.
* Gesprekken:
We vinden het belangrijk dat ouders goed op de hoogte zijn van de ontwikkeling van hun kind. Aan het begin van het schooljaar zijn de doelengesprekken voor alle kinderen en ouders van de school. De kinderen van groep 1 zijn zelf niet aanwezig tijdens het gesprek. Tijdens die gesprekken staan niet de resultaten van het kind centraal, maar het welbevinden. Welk karakter het kind heeft, waar hij of zij warm voor loopt, wie zijn/haar vrienden zijn. Samen worden er afspraken gemaakt waarbij de leerling het beste tot ontwikkeling komt. Ook wordt besproken welke verwachtingen u als ouder heeft voor het nieuwe schooljaar. Kortom, wat heeft uw kind nodig en wat moet de leerkracht weten om het schooljaar tot een succes te maken.
Als uw kind instroomt op onze school, wordt u 6 weken na de start op onze school uitgenodigd voor het gewengesprek. Samen met de leerkracht blikt u terug op de afgelopen weken en de start op school.
In november worden de leerlingen en ouders van groep 8 uitgenodigd voor het adviesgesprek en wordt besproken naar welk niveau uw kind uitstroomt richting het voortgezet onderwijs.
Medio maart wordt er voor groep 1/2 een gesprek ingepland. De ontwikkeling van uw kind wordt besproken a.d.h.v. de gegevens uit Mijn Kleutergroep.
In maart vinden ook de rapportgesprekken voor groep 3 t/m 8 plaats. In het gesprek wordt aangegeven waar het kind staat. Cognitieve ontwikkeling wordt besproken a.d.h.v. Leerling in Beeld en methodegebonden toetsen. Sociaal-emotionele ontwikkeling wordt besproken m.b.v. observaties door de leerkracht en resultaten uit vragenlijsten van SCOL en Vensters. Tijdens deze gesprekken wordt voor groep 7 ook het voorlopige schooladvies besproken.Na dit gesprek volgt voor groep 3 t/m 8 het rapport.
Op het einde van het schooljaar zijn er extra gesprekken voor groep 6 ingepland. Samen met de leerkracht wordt het voorlopig advies voor het voortgezet onderwijs besproken. Daarnaast is er voor de overige groepen nog de mogelijkheid om een facultatief gesprek aan te vragen.