Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bovenstaande onderdelen zijn onderdeel van het thematisch onderwijs wat wij geven.
Andere vakgebieden zoals zelfstandig werken, creatieve werkvormen (knutselen) en sociale vorming (samen spelen) zijn verwerkt in het lesprogramma in de groepen 1-2.
Binnen onze stichting zijn recent diverse zgn. audits (kwaliteitsonderzoeken) geweest.
De basisondersteuning op de Branding is volgens de visitatoren goed op orde.
De school heeft de afgelopen jaren te maken gehad met wisselende intern begeleiders door oorzaken die buiten hun invloed lagen. Het team heeft desondanks de ondersteuningsstructuur gehandhaafd en kans gezien nieuwe ontwikkelingen door te voeren
Er hangt een prettige werksfeer op de beide locaties van De Branding.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In het algemeen zijn de beide locaties erop gericht de onderwijsbehoeftes van alle leerlingen zo goed mogelijk in kaart te brengen. Hierdoor is passend onderwijs zoveel mogelijk realiseerbaar.
Er is een meer- en hoogbegaafdheidsspecialist, er wordt Levelwerk aangeboden voor leerlingen die meer aan kunnen. Binnen onze stichting wordt een externe Plusklas ingezet voor leerlingen die binnen de reguliere aanpak nog steeds te weinig uitdaging hebben.
Voor leerlingen die uitvallen, worden met name onderwijsassistenten ingezet. De leerkracht kan ervoor kiezen juist kleine groepen leerlingen extra instructie te geven, terwijl de assistenten in de groep zijn. De assistenten kunnen ook met kleine groepen leerlingen leerstof extra oefenen, bijvoorbeeld door het zgn. toneellezen (op een speelse manier extra oefenen met technisch lezen) of letters flitsen voor jonge leerlingen.
Er is een een goed samenwerkend onderbouwteam op beide locaties aanwezig met veel kennis over het jonge kind. Zij zorgen samen voor een goede start en doorgaande ontwikkelingslijnen op De Branding