Integraal Kindcentrum Juliana

Wethouder Rebellaan 142 3771 KA Barneveld

  • Schoolfoto van Integraal Kindcentrum Juliana
  • Schoolfoto van Integraal Kindcentrum Juliana
  • Schoolfoto van Integraal Kindcentrum Juliana
  • Schoolfoto van Integraal Kindcentrum Juliana

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij een verlof dat van te voren is in te plannen wordt gezocht naar een vervanger via de invalpool van De Drieslag of wordt één van de leerkrachten of onderwijsassistenten ingezet die op dat moment geen groep hebben. Soms wordt de duo-collega ingezet.

Bij ziekte of ander verlof dat niet van te voren te plannen is wordt een beroep gedaan op de duo-collega of de invalpool van De Drieslag. Als daar geen vervangers beschikbaar zijn wordt een onderwijsassistente gevraagd om in te vallen in de groep. Ook kan een derde of vierdejaars PABO-student worden ingezet. We maken hierbij de inschatting of dit gaat werken in de groep. Als er geen vervanging te vinden is wordt aan de ouders een mail en een app bericht gestuurd om te vragen of hun kind thuis opgevangen kan worden. Er wordt een onderwijsprogramma klaar gezet. Als het echt niet mogelijk is om vervanging thuis te regelen, is het mogelijk om het kind naar school te laten gaan. Het wordt dan opgevangen in één van de andere groepen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De beschreven uren zijn een indicatie van hoe het ongeveer is. Veel vakken zijn ook verweven in andere vakken. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

IKC Juliana heeft in het schoolondersteuningsprofiel beschreven dat zij gespecialiseerd zijn in de volgende 

In het schoolondersteuningsprofiel staat beschreven wat onze school op het gebied van (extra) ondersteuning biedt. Daarin staat informatie over de expertise die ons IKC heeft om leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften te kunnen begeleiden. Net als de andere scholen in ons samenwerkingsverband werkt ook onze school ‘handelingsgericht’. Wij kijken naar wat een kind kan en wat een kind nodig heeft om zich verder te ontwikkelen. Dit wordt samen met ouders onderzocht. Ook kijken we naar de ondersteuningsbehoefte van de leerkracht: hoe kan hij/zij passend onderwijs vormgeven?

Wij zijn als IKC Juliana gespecialiseerd in: 

- Meer- en hoogbegaafdheid
- Leerlingen met een TaalOntwikkelingsStoornis (TOS) 
- Bieden van Psycho Motorische Therapie (PMT) 

Wij bieden leerlingen die meer- en hoogbegaafd zijn binnen de schoolsetting extra uitdaging aan en bieden daarnaast deze leerlingen krijgen de mogelijkheid om een dagdeel in de week naar de bovenschoolse plusklas van de stichting te gaan 
Wij hebben daarnaast een intensieve samenwerking met Auris om leerlingen met een TOS een dagdeel in de week extra ondersteuning te bieden. Leerkrachten zijn geschoold om met deze doelgroep gericht binnen de reguliere setting passend onderwijs te bieden. 
Als laatste werken we nauw samen met Intraverte en bieden zij binnen IKC Juliana Psycho Motorische Therapie (PMT) aan leerlingen die een hulpvraag hebben op het sociaal emotionele vlak. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De doorgaande lijn van de peuteropvang/kinderopvang naar onderwijs binnen het IKC wordt sinds de start van het IKC vormgegeven. Dit is een blijvende ontwikkeling en hierin wordt telkens nauw gekeken naar de samenwerking die we binnen het IKC kunnen vormgeven. 

Terug naar boven