Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1 en 2 werken we rond een thema. De thema’s sluiten aan bij de belevingswereld van de kinderen. Binnen het thema gaan we uit van een ontwerpschema waarin alle kernactiviteiten aan bod komen. Dit zijn: reken/wiskundige activiteiten, gespreks- en kringactiviteiten, constructiespel en beeldende activiteiten, lees-schrijfactiviteiten en rollenspel.
Het thema start altijd met het formuleren van leervragen vanuit de kinderen. Hiervoor worden de leerlingen van de bovenbouw ingeschakeld. Zij geven een presentatie van hun antwoorden in de kleutergroep.