Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het uitgangspunt van ons onderwijs is dat elk kind uniek is en zijn eigen combinatie heeft van eigenschappen en mogelijkheden. Daarom werkt ieder kind op zijn eigen niveau en wordt het niet tegengehouden: wie verder wil en verder kan, krijgt daartoe alle mogelijkheid. Daar wordt een kind enthousiast van: het wordt bevestigd in het eigen kunnen. Voor iedere leerling worden per vakgebied leerdoelen in een groepsplan opgenomen. De verwerkingsstof en de instructies door de leerkracht worden afgestemd op deze leerdoelen. Op De Trinoom kunnen de leerlingen binnen duidelijke kaders keuzes maken met betrekking tot hun werk. Deze kaders worden vastgesteld en bewaakt door de leerkracht en hebben bijvoorbeeld betrekking op de totale hoeveelheid werktijd,het niveau waarop het werk verricht moet worden, de vakken die per dag behandeld worden en de gedragsregels tijdens de werktijd. Binnen deze kaders hebben de leerlingen keuzevrijheid met betrekking tot het materiaal waarmee ze aan de slag gaan, de hoeveelheid tijd die ze aan hun taak besteden, of ze samenwerken of alleen werken, of ze aan hun eigen tafel werken of met montessorimateriaal op een kleedje.
Op De Trinoom kunnen de leerlingen binnen duidelijke kaders keuzes maken met betrekking tot hun werk. Deze kaders worden vastgesteld en bewaakt door de leraar en hebben bijvoorbeeld betrekking op de totale hoeveelheid werktijd, het niveau waarop het werk verricht moet worden, de vakken die per dag behandeld worden en de gedragsregels tijdens de werktijd. Binnen deze kaders hebben de leerlingen keuzevrijheid met betrekking tot het materiaal waarmee ze aan de slag gaan, de hoeveelheid tijd die ze aan hun taak besteden, of ze samenwerken of alleen werken, of ze aan hun eigen tafel werken of met Montessorimateriaal op een kleedje.
Op De Trinoom kunnen de leerlingen binnen duidelijke kaders keuzes maken met betrekking tot hun werk. Deze kaders worden vastgesteld en bewaakt door de leraar en hebben bijvoorbeeld betrekking op de totale hoeveelheid werktijd, het niveau waarop het werk verricht moet worden, de vakken die per dag behandeld worden en de gedragsregels tijdens de werktijd. Binnen deze kaders hebben de leerlingen keuzevrijheid met betrekking tot het materiaal waarmee ze aan de slag gaan, de hoeveelheid tijd die ze aan hun taak besteden, of ze samenwerken of alleen werken, of ze aan hun eigen tafel werken of met Montessorimateriaal op een kleedje.
De Trinoom is een onderdeel van het samenwerkingsverband RIBA (Ridderkerk, Barendrecht, Albrandswaard).
Alle scholen van RIBA hebben een ondersteuningsprofiel opgesteld.
Voor meer informatie over het samenwerkingsverband, Passend Onderwijs en ondersteuningprofielen verwijzen wij u door naar www.wsnsriba.nl