Basisschool Harlekijn

Dorpstraat 51 6095 AG Baexem

Schoolfoto van Basisschool Harlekijn

Het team

Toelichting van de school

Wij werken in twee clusters: cluster 1-4 en cluster 5-8. Binnen een cluster werken kinderen en leerkrachten samen. 

In cluster 1-4 werken Rianne Gijsen, René Huijerjans, Jacky Winkelmolen, Esther Koninkx en Chanou Moonen samen en zijn verantwoordelijk voor alle kinderen. 

In cluster 5-8 werken Maartje Verheijen, Angéla Wouters, Wendy Schreurs en Sandra Linssen samen en zijn verantwoordelijk voor alle kinderen

Jessie Bremmers ondersteunt als onderwijsassistente maandag t/m donderdag in de clusters.

Rachel van Melick, vakleerkracht gymnastiek, verzorgt de gymlessen op vrijdag voor de groepen 3 tot en met 8.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Onze school probeert afwezige leerkrachten te laten vervangen. Bij afwezigheid wordt gezocht naar vervanging volgens de volgende procedure: De directie meldt de afwezige leerkracht aan bij de vervangingscoördinator van Spolt. Mocht er geen vervanger beschikbaar zijn dan:

- Wordt een leerkracht die in deeltijd werkt gevraagd meer dagen te werken.

- Wordt er gekeken of er door verschuiving van werkzaamheden, een interne oplossing gevonden kan worden.

Het naar huis sturen van kinderen wegens gebrek aan vervanging, wordt zoveel mogelijk vermeden. Dit gebeurt alleen als alle mogelijkheden, ook met hulp van leerkrachten binnen het cluster, uitgeput zijn.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op basisschool Harlekijn:    

  • Vinden we leren van en met elkaar heel belangrijk;  
  • Dit doen we enerzijds door het werken binnen de clusters 1-2-3, 4-5-6 en 7-8;  
  • En anderzijds binnen de heterogene groepen;    
  • Binnen deze heterogene groepen laten we kinderen elkaar helpen, maken we gebruik van kinderen en hun talenten, en mogen oudere kinderen jongere klasgenoten helpen;    
  • Dit elkaar helpen en gebruik maken van elkaar doen we óók binnen onze clusters;    
  • Met uitzondering van rekenen en taal/veilig leren lezen werken de kinderen zoveel mogelijk binnen de heterogene groep;

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Terug naar boven