Christelijke Basisschool Oranje Nassau

Burg Amersfoordtlaan 61 1171 DM Badhoevedorp

  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool Oranje Nassau
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool Oranje Nassau
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool Oranje Nassau
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool Oranje Nassau
  • Schoolfoto van Christelijke Basisschool Oranje Nassau

Het team

Toelichting van de school

Op de Oranje Nassau School werken meerdere leerkrachten die naast hun taak als leerkracht, ook andere taken hebben waarvoor zij speciaal zijn opgeleid. Behalve de twee leerkrachten bewegingsonderwijs, hebben wij ook specialisten op het gebied van rekenen, lezen, taal, handvaardigheid, drama, muziek, cultuureducatie, toekomstgericht onderwijs, pedagogiek en communicatie. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien er geen vervanging mogelijk is vanuit de bovenschoolse invalpool, wordt er intern naar een oplossing gezocht (denk aan het inzetten van onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners).

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Oranje Nassau School werkt met leerstofjaarklassen: leerlingen zijn op basis van leeftijd gegroepeerd. We hebben heterogene kleutergroepen, wat wil zeggen dat de kinderen van groep 1 en groep 2 bij elkaar in één groep zitten. In 2023/2024 starten we met zeven groepen 1/2 en verder van elk leerjaar drie groepen. Per groep streven wij ernaar niet meer dan 28 leerlingen te plaatsen. Door doublure of versnellen kan incidenteel het aantal van 28 worden overschreden. Het leerlingenaantal bedraagt 614 op peildatum 1 oktober 2023.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De meeste activiteiten in de kleutergroepen worden opgebouwd rond een thema dat tegemoet komt aan de ervarings- en belevingswereld van kinderen in die leeftijd. De thema's duren enkele weken. Voorbeelden zijn: jaargetijden, wonen, gezondheid, op avontuur, familie en kunst. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De genoemde uren zijn gemiddeld genomen. Afhankelijk van de behoefte van de grope, de periode of het seizoen kan de focus verschuiven. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De school kent een ondersteunend en stimulerend schoolklimaat, met speciale focus voor kinderen met extra onderwijsbehoeften. Doordat we in 3 instructiegroepen werken en daarnaast voor de meer getalenteerde leerlingen “KidsLab” (1 t/m 8) en voor de leerlingen die op een ander manier leren “to-do lab” (5 t/m 8) aanbieden, proberen we leerlingen te ondersteunen en te stimuleren. Ook krijgen leerlingen extra ondersteuning in of buiten de groep met een begeleider. Daarnaast bieden wij mogelijkheden tot het ontwikkelen van de creatieve kanten van een leerling, middels handvaardigheid, muziek, drama, duurzaamheid en bewegingsonderwijs. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Voor kinderen bij wie het leren niet vanzelf gaat - het aanbod is te abstract of niet concreet genoeg - zijn wij in schooljaar 2023-2024 gestart met het to-do lab. In het to-do lab zijn lessen een combinatie van praktisch leren en mindsettraining waarbij de leerdoelen zijn aangepast op niveau en competentie. Zo leren kinderen in een context en krijgt leren zijn betekenis terug.

Naast de verdere ontwikkeling van het to-do lab verdiepen wij ons in het vergroten van de digitale geletterdheid bij kinderen en onderzoeken wij hoe dit een plek kan hebben in ons onderwijs.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven