Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Blokuur: zelfverantwoordelijk leren; taal- en rekenactiviteiten; creativiteitsontwikkeling; individuele leerroutes en extra uitdaging; fijn motorische ontwikkeling (o.a. voorbereidend schrijven); werken met ontwikkelingsmateriaal;
Het blokuur wordt ingezet om te werken aan taal; begrijpend lezen; wereldoriëntatie; verwerking Engelse taal;
Bij groep 3 is taal en lezen geïntegreerd in het aanbod.
Burgerschapsvorming staat voor 1 uur in het rooster. Het is ook geïntegreerd in de vieringen, kringen, levensbeschouwing en de wereldoriëntatie.
De Montinischool profileert zich als een brede zorgschool.
Vanuit het Samenwerkingsverband De Eem heeft de Montinischool een clusterarrangement voor kinderen met extra ondersteuningsbehoeften.
Het schoolondersteuningsprofiel wordt in januari 2023 geactualiseerd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In januari 2023 willen wij ons schoolondersteuningsplan aanpassen. Er ligt een schoolondersteuningsprofiel dat voldoet en passend is bij het gevoerde beleid op de school. Daarbij is een aanvulling beschreven op het SOP op gebied van aanname beleid nieuwe leerlingen, zij-instromers en de grenzen aan de zorg die de school heeft.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.