Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Spelenderwijs wordt een groot deel van de activiteiten aangeboden. Spel staat centraal, het ontdekken van de wereld om hen heen, samen met anderen. Daarbij worden doelen op vlak van taal, rekenen, motoriek geoefend aansluitend op de ontwikkeling van het kind op dat moment.
0Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op dit moment is er een uitgebreid ondersteuningsaanbod dat voldoet aan de vraag van dit moment. Er wordt een doorgaande lijn ontwikkeld in het aanbod voor meer- en hoogbegaafdheid in het schooljaar 2022-2023.
Kinderen voel zich vaak snel thuis in onze kleine groep 1-2. Een veilig sfeer, waarin uw kind speelt en leert samen met klasgenootjes. Stapsgewijs worden ze steeds meer zelfredzaam. Ook groep 1-2 leert, net als de andere groepen, vanuit thema's en zo ontdekken zij de wereld om zich heen. Er is veel aandacht voor de motoriek door bewegen binnen en buiten. Door de dag heen komt taal aan bod, door gesprekjes, spelen met elkaar en door nieuwe woorden te ontdekken. Door de kleinschaligheid van onze school voelen kinderen zich snel onderdeel van de hele school.
Peuters komen naar onze school voor Peuterfun (Humankind) waarbij zij samen bewegen met kinderen uit groep 1 van onze school.