Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepenindeling:
groep 1/2 A juf Lotte Kerwyn, juf Mariette Cauwels, juf Anniek ten Kate
groep 1/2 B juf Petra Schoone, juf Mariette Cauwels, juf Anniek ten Kate
groep 3 juf Cindy Staal, juf Jody Curran, juf Mariette Cauwels, juf Anniek ten Kate
groep 4 juf Bianca van Laare, juf Daisy Zwanckaert
groep 5 juf Nicole de Bruijne, juf Rebecca Linthout (OA)
groep 6 juf Froukje Dekker, juf Deborah van Hauten, juf Rebecca Linthout (OA)
groep 7 juf Jessica van Sikkelerus, juf Nathalie van Vooren, juf Sandra v.d. Klooster
groep 8 meester Joost van Wijk, juf Sandra v.d. Klooster en juf Jody Curran
In alle groepen worden extra leerkrachten en onderwijsassistenten ingezet, we noemen dat co-teaching.
In de onderbouw zijn dat: juf Mariette Cauwels, juf Daisy Zwanckaert, juf Anniek ten Kate en juf Veronique Pierssens (onderwijsassistent);
In de middenbouw zijn dat: juf Rebecca Linthout (onderwijsassistent), juf Veronique Pierssens (onderwijsassistent)
In de bovenbouw zijn dat: juf Jody Curran, juf Sandra v.d. Klooster en juf Veronique Pierssens (onderwijsassistent)
Gymnastiek: (Sporthal 't Sportuus)
Op maandag: groepen 1/2A en 1/2B
Op dinsdag: groepen 3 t/m 8
Op vrijdag: groepen 3 t/ 8
Het bewegingsonderwijs met de groepen 1 en 2 doen we in de speelzaal op school en ook in de sporthal.
Alle kinderen verdienen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs. Onderwijs dat leerlingen uitdaagt, dat uitgaat van hun mogelijkheden en rekening houdt met hun beperking. Kinderen gaan, als het kan, naar het regulier onderwijs. Zo worden ze zo goed mogelijk voorbereid op een vervolgopleiding en op een plek in de samenleving. Het speciaal onderwijs blijft bestaan voor kinderen die daar het best op hun plek zijn. Scholen hebben zorgplicht. Dat geldt dus ook voor onze school. Dat betekent dat wij ervoor verantwoordelijk zijn om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een passende plek te bieden. Het gaat daarbij om leerlingen die bij ons worden aangemeld en leerlingen die al op school zitten. Wij zoeken in overleg met de ouders een passende plek. Op onze eigen school of, als de school niet de juiste begeleiding kan bieden, op een andere reguliere of speciale school. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) hebben we vastgelegd welke ondersteuning wij kunnen bieden. Wij werken daarbij vanuit het bovenschoolse Ondersteuningsplan van Perspecto.
Op welke onderwijsbehoeften richt de school zich?
- Leergebied
- Gedrag
- Sociaal-emotionele ontwikkeling
- Werkhouding: motivatie, concentratie, taakgerichtheid
- Opvoedsituatie
- Pedagogisch klimaat
- Structuur
- Planmatig werken
- Samen spelen
- Samenwerken
- Leren leren
Vanuit ons Leerlingvolgsysteem Cito, KIJK en ZIEN wordt nauwkeurig bijgehouden op welke gebieden kinderen extra sturing nodig hebben en op welke manier de onderwijsbehoeften bijgesteld behoeven te worden.
Specialismen die we binnen ons team hebben:
Intern begeleider; Leescoördinator; Gedragsspecialist; ICT; Rekenspecialist; NT2; Beelddenken