Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen het Jenaplanonderwijs werken we in stamgroepen: Onderbouw (groep 1/2), middenbouw (groep 3/4/5), bovenbouw (groep 6/7/8). We doen dit bewust. De kinderen leren van en met elkaar. De oudsten kunnen de jongsten helpen.
De kinderen krijgen instructie in kleine groepen van 8 tot 10 kinderen. De overige kinderen werken dan zelfstandig aan hun weektaak. Zo worden de instructies afgewisseld.
De leerlingen krijgen voor een aantal vakken zoals het leren lezen in groep 3 en begrijpend lezen in groep 4 t/m 8 les in niveaugroepen.
Er zijn kinderen die een extra ondersteuningsvraag hebben. Deze kinderen worden extra geholpen door de onderwijsassistenten. Bijvoorbeeld kinderen met dyslexie, kinderen met een concentratieprobleem, kinderen met beperkte mogelijkheden. De intern begeleider coördineert deze extra ondersteuning. In de onderbouw krijgen de leerkrachten hulp van klassenassistenten.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Vanuit de NPO subsidie kopen we specialistische expertise in voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben.
De Regenboog werkt samen met Babino kinderopvang. We zijn een integraal kindcentrum. Op peuterspeelzaal Babino Ippel Stippel wordt gewerkt met een registratiemethode. De Regenboog werkt met registratiesysteem KIJK!. De peuters die bij ons instromen worden doorgesproken met de onderbouwleerkracht. Zodoende is er een doorgaande lijn peuters/kleuters.