Klachten moeten op een goede wijze behandeld worden.
Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in eerste instantie besproken worden met de leerkracht. Als dat niet leidt tot een oplossing, kunt u contact opnemen met de vertrouwenspersoon binnen school of de directie.De vertrouwenspersoon van de st. Paulusschool is Monique Goosens.
Als de klacht na contact met de vertrouwenspersoon en directie van de school niet tot tevredenheid is afgehandeld, kan men een beroep doen op de externe vertrouwenspersonen en de verdere klachtenregeling volgen. De scholen, die vallen onder het bestuur van Delta, hebben twee externe vertrouwenspersonen waar u de klacht kunt melden.
Deze zijn:
- Mw. P. van Hemel (tel. 06 46 08 21 44)
- Hr. A. van den Broek (tel. 06 22 46 74 32)
Telefonisch zijn zij bereikbaar van maandag t/m donderdag (tussen 18.00 uur en 19.00 uur).De vertrouwenspersoon zal in eerste instantie nagaan of de klager getracht heeft de problemen met de aangeklaagde of met de directie van de betrokken school op te lossen.
Klachten moeten op een goede wijze behandeld worden. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in eerste instantie besproken worden met de leerkracht. Als dat niet leidt tot een oplossing, kunt u contact opnemen met de vertrouwenspersoon binnen school of de directie. De vertrouwenspersoon van De Gazelle is Miriam Baars. Als de klacht na contact met de vertrouwenspersoon en directie van de school niet tot tevredenheid is afgehandeld, kan men een beroep doen op de externe vertrouwenspersonen en de verdere klachtenregeling volgen. De scholen, die vallen onder het bestuur van Delta, hebben twee externe vertrouwenspersonen waar u de klacht kunt melden. Deze zijn: Mw. P. van Hemel (tel. 06 46 08 21 44) Hr. A. van den Broek (tel. 06 22 46 74 32) Telefonisch zijn zij bereikbaar van maandag t/m donderdag (tussen 18.00 uur en 19.00 uur).De vertrouwenspersoon zal in eerste instantie nagaan of de klager getracht heeft de problemen met de aangeklaagde of met de directie van de betrokken school op te lossen. De vertrouwenspersoon kan een een advies geven, gelet op de ernst van de zaak, geen klacht in te dienen, de klacht in te dienen bij de klachtencommissie, dan wel aangifte te doen bij politie of justitie. Hij begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure en verleent desgewenst bijstand bij het doen van een aangifte. Begeleiding van de klager houdt ook in dat de vertrouwenspersoon nagaat of het indienen van de klacht niet leidt tot nadelige gevolgen voor de klager. Ook vergewist hij zich ervan dat de aanleiding tot de klacht daadwerkelijk wordt weggenomen. De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt.
Delta is aangesloten bij Landelijke Klachtencommissie Onderwijs, Stichting Onderwijsgeschillen, te bereiken via mail info@ onderwijsgeschillen.nl , telefoonnummer 030 - 280 95 90 of schriftelijk via Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht. www.onderwijsgeschillen.nl