Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schooljaar 2022/2023 hebben wij 4 combinatie- en 9 homogene groepen. Deze zijn:
1/2A
1/2B
1/2C
1/2D
3A
3B
4A
4B
5
6A
6B
7
8
- We besteden meer dan gemiddeld aandacht aan Taal
- We besteden meer dan gemiddeld aandacht aan Rekenen
- Vanaf groep 1 Engels
- Vanaf groep 1 Godsdienstonderwijs
- We besteden meer dan gemiddeld aandacht aan Taal
- We besteden meer dan gemiddeld aandacht aan Rekenen
- Vanaf groep 1 Engels
- Vanaf groep 1 Godsdienstonderwijs
- Vanaf groep 4 Kor'an lessen
SIMON staat voor ouders en leerlingen. Elke leerling, met wat voor een geloofsovertuiging dan ook, is in principe welkom op één van onze scholen. Moslimkinderen met verschillende achtergronden volgen goed en modern basisonderwijs op Islamitische grondslag. Heel gewoon en toch bijzonder, zo zou je de islamitische basisscholen, die onderdeel uitmaken van SIMON kunnen noemen. Heel gewoon, omdat het gewone basisscholen zijn, net als elke andere basisschool, waar kinderen leren lezen, rekenen, schrijven, kennis van de wereld en hun leefomgeving opdoen en zo een basis leggen voor hun verdere (school)leven. Bijzonder, omdat de scholen vanuit het islamitisch geloof de leerlingen voorbereiden op de Nederlandse samenleving.
Bij al onze activiteiten met de leerlingen is het beleid dat de meest kwetsbare / kansarme kinderen op basis van de resultaten en / of observaties, in de groepsoverzichten duidelijk in beeld worden gebracht. Zo kunnen we de ontwikkeling van de kinderen beter volgen, evalueren en het aanbod afstemmen. Vervolgens worden de leerlingen in de groepsplannen verdeeld in categorieën. Het aanbod wordt op deze manier voor ieder kind afgestemd op zijn/haar niveau. De ontwikkelingen van de leerlingen worden gevolgd door de eigen leerkracht. Na de Cito midden- en de eindmeting LOVS worden de groepsplannen geëvalueerd en zo nodig aangepast. Daarnaast vinden er tijdens de doelgesprekken en bouwvergaderingen evaluaties plaats van de voortgang. Op deze manier bereiken en bedienen we beter de kinderen die dit het hardst nodig hebben.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school moet minimaal de basisondersteuning die in het samenwerkingsverband is afgesproken realiseren. De basisondersteuning is vastgelegd in het ondersteuningsplan van het samenwerkingsverband en geeft aan wat de school met de haar daartoe beschikbare middelen zelf moet kunnen organiseren. Extra ondersteuning is alle ondersteuning die gegeven wordt maar die niet binnen de basisondersteuning valt.
De school maakt de volgende keuzes t.a.v. de extra ondersteuning binnen de school:
- In het kader van passend onderwijs werkt de school nauw samen met de schoolcontactpersoon van Passendwijs.
- Inzet logopedie
- Inzet kinderfysiotherapie
- Multidisciplinair overleg / Zorgteam
- Leerlingbespreking
We werken met alle partners binnen de regio samen.