De Lingelaar

Venlosingel 212-214 6845 JE Arnhem

  • Schoolfoto van De Lingelaar
  • Schoolfoto van De Lingelaar

In het kort

Toelichting van de school

Deze schoolpagina geeft u inzicht in de resultaten van De Lingelaar. De gegevens zijn afkomstig van DUO, de Inspectie van het Onderwijs en de school. Waar nodig geeft de school een toelichting op de cijfers en feiten. Zo biedt deze schoolpagina u betrouwbare en genuanceerde informatie over de schoolprestaties.

Basisschool De Lingelaar is per 01 augustus 2019 een fusieschool ontstaan uit OBS Anne Frank en CBS Toermalijn Venlosingel. De getoonde gegevens zijn de gegevens van de Anne Frankschool. De gegevens van de Toermalijn liggen ter inzage bij de directie.

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • Leren staat centraal
  • Ieder kind unieke talenten
  • Persoonlijk en betrokken
  • Samenwerken en samenleven
  • Ieder kind leerplezier

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Toelichting van de school

Het leerlingenaantal daalt licht. Dit is in in lijn met het aantal kinderen in de wijk. 

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
246
Landelijk gemiddelde
214

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Toelichting van de school

Vanaf het schooljaar 2024-2025 gaan de leerlingen van de groepen 3 t/m 8 ook op de vrijdagmiddag naar school.

Wij vinden het belangrijk dat alle kinderen van school gaan met een uitstekende basis: goed kunnen lezen, schrijven en rekenen. Daarnaast willen wij dat zij kennis hebben van de wereld om hen heen en van zichzelf. We bieden hen veel kennis aan in vakken als wereldoriëntatie en in extra activiteiten en projecten. We willen dat zij zichzelf kennen en zelfvertrouwen opbouwen en weten hoe zij respectvol met anderen kunnen omgaan. En tot slot willen wij graag ruimte maken voor creatieve ontwikkeling: zelf creatief bezig zijn met handvaardigheid, tekenen en muziek, maar ook bezoeken aan voorstellingen bijvoorbeeld.We willen heel graag de wereld van alle kinderen een beetje groter maken en zorgen dat zij straks met een stevige basis de samenleving in gaan.

Met meer leertijd kunnen we bijvoorbeeld in groep 3 het tempo wat verlagen wat meer rust geeft. Wij merken dat de overgang van groep 2 naar groep 3 voor veel kinderen erg groot is. Met meer onderwijstijd hebben we meer ruimte voor creativiteit en verbreding, meer leertijd voor lezen, taal en rekenen en meer tijd voor herhaling waardoor lesstof ook echt beklijft.

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Handige informatie

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.

Terug naar boven