Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons onderwijs is georganiseerd in jaarklassen. We werken met Expliciete Directe Instructie en met coöperatieve werkvormen.
We werken volgens een gestructureerd lesrooster, waarbij alle groepen 3 tot en met 8 de dag starten met stillezen.
We gunnen elk kind een plek op onze school en we hebben veel ambities op het gebied van Passend Onderwijs. Hoe graag we echter ook alle kinderen zouden willen opvangen, er zijn nu en in de toekomst ook grenzen aan onze mogelijkheden. Deze grenzen willen we specifiek aangeven, omdat we sommige leerlingen tekort zouden doen wanneer we niet genoeg mogelijkheden en expertise hebben. We denken hierbij aan:
- Kinderen waar specifiek medisch handelen van de leerkracht vereist is, waar de leerkrachten niet de kennis en vaardigheden voor hebben.
- Kinderen die gedurende de hele dag veel verzorging nodig hebben.
- Kinderen die een dusdanige verstoring brengen in de rust en veiligheid binnen de groep, dat het leerproces van hen en andere kinderen belemmerd wordt.
- Kinderen die dusdanige gedragsmatige problemen hebben, dat de veiligheid van andere kinderen, leerkrachten, ouders etc. in het geding komt.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij hebben een goed werkende zorgstructuur waarbij we uitgaan in opbouw van:
1. de expertise van de leerkracht
2. het leerteam binnen de school
3. de kwaliteitscoördinatoren
4. de schoolcontactpersoon
5. andere zorgpartijen in een zorgteam
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.