Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Afstemming op onderwijsbehoeften
Het basisonderwijs is voor alle kinderen van 4 t/m 12 jaar. Wij wensen kinderen een ononderbroken ontwikkeling. We werken in units. Iedere unit heeft een naam. Het hebben van unitnamen draagt bij aan een positief groepsgevoel.
We werken in kleine groepen van ongeveer 20 leerlingen per groep.
Onze units:
- Mona Lisa unit (groep 1/2A, groep 1/2B en 3)
- Vliegende unit (groep 4, 5 en 6)
- Breinbrekers unit (groep 7 en 8)
De schooldag is verdeeld in 3 tijdsblokken:
Samentijd
Op deze momenten (start en einde schooldag) is uw kind in zijn/haar eigen basisgroep met de groepsleerkracht. Binnen deze tijd vallen lessen als sociaal/emotionele ontwikkeling (Vreedzaam), kringgesprekken, presentaties, taal, verkeer, creatieve vorming, gym, Engels, wereldoriëntatie, etc.
Individuele tijd
In deze tijd worden de vakgebieden rekenen, spelling en aanvankelijk/technisch en begrijpend lezen afgestemd op de onderwijsbehoeften van de kinderen. Kinderen leren volgens een leerlijn. Hierbij wordt groepsdoorbrekend gewerkt, zodat de leerling instructie krijgt op zijn/haar niveau. In enkele gevallen wordt er ook unitdoorbroken gewerkt.
Samentijd/Talententijd
Ieder kind heeft 4 keer per jaar Talententijd. Iedere cyclus duurt 5 weken waarvan 1 uur per week aan Talententijd wordt besteed. Zij krijgen dan de kans om talenten te ontdekken en zich daarin te ontwikkelen. Ouders en teamleden worden hier actief bij betrokken.
We zien graag dat kinderen met plezier naar school gaan. Complimenten geven kinderen zelfvertrouwen. Elk kind is wel érgens heel goed in. En iets moeilijk vinden mag. We hebben hoge verwachtingen en dagen de kinderen uit om (nog) beter te presteren. Ze hebben zélf invloed op hun leerproces. Een rijke leeromgeving is daarbij van groot belang.
Duidelijke regels, rust en orde vinden we belangrijk. Kinderen presteren op die manier naar hun beste vermogen.
Groep 1: 5 lesuren per dag.
Groep 2: 5 lesuren per dag.
Zie de bijlage; het SOP.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen meer inzetten op de brugfunctionaris die de verbinding tussen school en ouders laagdrempelig verdiept.
Onze school biedt extra aanbod voor het jonge kind. In kleine groepjes kunnen kinderen extra aanbod krijgen op alle ontwikkelingsgebieden. In kindcentrum Het Middelpunt zit een kinderdagverblijf en peuterwerk, beide van SKAR. Wij werken met deze partner samen.