Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bij de vakgebieden staat de tijd vermeld zoals die structureel is vastgelegd in het rooster voor dit vakgebied. Daarnaast vinden er nog allerlei activiteiten plaats tijdens het speelwerken, speelleren en in de pauzes. Dit zijn o.a. kleine kringen, aandacht voor technieken, het rondzingen van de woorden, voorlezen, school tv kijken etc.
Alle kinderen zijn in principe welkom op school. Ze krijgen de specifieke ondersteuning die nodig is binnen de mogelijkheden van de school, om tot verdere ontwikkeling te komen.
Door middel van formatief assessment, observaties en toetsen wordt door de leerkracht gekeken welke kinderen extra ondersteuning of extra uitdaging nodig hebben, zodat de ondersteuning passend is bij de verschillende onderwijsbehoeftes van kinderen.De school biedt structureel ondersteuning aan kinderen op het gebied van Nederlands als tweede taal.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft de ambitie om de kwaliteitscyclus nog scherper neer te zetten, zodat door een dekkend systeem het tegemoetkomen aan onderwijsbehoeften optimaal wordt benut.
Het inhoudelijk goed vorm geven van verlengde instructie en met name het formatief handelen en de interactie met en tussen leerlingen.
Intensiever samenwerken met partners in de wijk.
Bibliotheek op school.
Basisschool het Mozaïek in Arnhem werkt samen met Skar Arnhem (Het Speelrijk en de Kleine Boemerang). Beide partners benaderen de samenwerking vanuit hun eigen kwaliteiten en de gezamenlijke visie op de ontwikkeling van het (jonge) kind. Samen zetten zij zich in om de maatschappelijke kansen van kinderen te vergroten. Dat betekent: uit leerlingen halen wat erin zit en ze meegeven dat ze iets kunnen, iets betekenen en iemand zijn.
Voor een uitgebreidere beschrijving van o.a de doorgaande lijn kunt u bij de school het document opvragen: 'Op welke wijze wordt de samenwerking met de peuterspeelzaal/het kinderdagverblijf vormgegeven?'