Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Hugo de Grootschool heeft 12 groepen. Dit zijn 8 reguliere groepen ( groep 1 t/m 8) en 4 Nieuwkomersgroepen. In iedere groep wordt met een vaste dagstructuur gewerkt. De focus ligt op leren en gedrag. De leerkrachten hebben hoge verwachtingen en zorgen voor een veilige sfeer in de groep.
Op maandag en woensdagochtend starten alle kinderen met een ontbijt.
De kinderen van de groepen 3 t/m 8 krijgen wekelijks les van een vakleerkracht gymnastiek.De kinderen van de groepen 4 en 5 hebben daarnaast 1 x per week zwemles.
Met de verlengde leertijd bieden we activiteiten aan die passen binnen de gekozen pijlers; Bewegen, Muziek, kunst en cultuur, Leren lezen en Taal / lezen.
Er is na schooltijd huiswerkbegeleiding en sport, verzorgd door de Hugo University voor kinderen in de bovenbouw.
De lestijden van de groepen 1 en 2 zijn gelijk aan die van de groepen 3 t/m 8. Alle kinderen maken dezelfde lesuren.
De kleutergroepen wordt extra gewerkt aan woordenschat, voorbereidend rekenen en voorbereidende taalactiviteiten.
Er is een intensief aanbod op de basisvakken lezen, taal, begrijpend lezen, spelling en rekenen.
Er wordt veel aandacht besteed aan kennis van de wereld, burgerschap, sociaal emotioneel leren. Leerlingen krijgen twee keer per week bewegingsonderwijs.
Schoolzwemmen voor groep 4 en 5 is onderdeel van ons programma.
De Hugo de Grootschool denkt in kansen en mogelijkheden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie schoolondersteiuningsprofiel (SOP) document op onze website;
https://www.hugodegrootschool.nl/onderwijs/zorgroute/
De peuterplusgroep
Op vrijdagmiddag is er peuter plus groep voor alle kinderen die 3 jaar zijn en ingeschreven zijn bij de Skar en op school. De kinderen worden voorbereid op het naar school gaan, ze leren nieuwe woorden bij een thema, maken werkjes bij het thema en oefenen zelfredzaamheid. Dit zorgt voor een goede overgang van de peutergroep naar de kleuterklas.