Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school is een taal-, reken-, gym en gedragsspecialist aanwezig, alsmede twee bouwcoördinatoren.
De intern begeleider coördineert de zorg binnen onze school. Mocht er verdere extra zorg nodig zijn, dan is er een zorgteam (ZT) op school aanwezig, bestaande uit expertises van diverse geledingen, te weten de intern begeleider zelf, de orthopedagoog, de jeugdarts, de wijkcoach en de schoolleider.
Twee teamleden hebben zich verdiept in Rots & Watertraining (weerbaarheidstraining).
Voor het school ondersteunings profiel (SOP) zie bijlage.
Goed onderwijs bieden is waar we voor staan, waarbij taal, lezen en rekenen een belangrijke plaats in nemen. Deze zijn de basis om straks goed te kunnen functioneren. Door zoveel mogelijk heldere doelen te stellen, onze organisatie zo in te richten (verlengde instructie, zelfstandig werken, plusgroepen)proberen we tegemoet te komen aan de behoeften van ieder kind, uiteraard binnen onze mogelijkheden. Naast onze onderwijskundige verantwoordelijkheid, hebben wij eveneens een opvoedkundige taak:normen en waarden, regels en afspraken, samen leren. We proberen kinderen te stimuleren, te ondersteunen en uit te dagen, maar ook structuur en zorg te bieden. We willen graag uit een kind halen wat erin zit! Hoe wij daarmee omgaan, staat in onze schoolgids.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.